Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gerdk | 2011-06-28 22:31 | |
![]() | ubuntuproblem Har igen uppgraderat Ubuntu o nu fungerar inte betapet igen !samma sak hände tidigare men fick då saken fixad.Kommer inte ihåg vad jag gjorde då, Behöver nu goda råd av nån som kan detta. Tack Linuxvän | |
| Miss_jk | 2011-06-29 12:02 | |
![]() | Sök på ubuntu här i forumet så är jag ganska säker på att det fin någon/några trådar om det. Finns ingen sökfunktion i "forumappen", annars hade jag hjälpt till. :) | |
| Bitte - Administratör | 2011-06-29 15:23 | |
![]() | www.betapet.se/forum...at or=gerdk Dina egen inlägg,, kan svaret finns där? Bitte | |
| offret | 2011-06-29 16:35 | |
![]() | På vilket sätt fungerar det inte? Är det så att du av någon anledning inte har Flash installerad längre? Ett "sudo apt-get install flashplugin-installer" i en terminal torde lösa det bekymret åtminstone. | |
| gerdk | 2011-06-29 17:36 | |
![]() | när jag klickar på spelrummet kommer texten "servern svarar ej, pröva annat spelrum osv" fram. Flash torde vara installerad Forum har sökfunktion!prövade sudo apt-get install flasjlugin installer, då kom denna text upp E: Invalid operation installflashplugin-instal ler.jag förstår inget, min datasupport uppgraderade Ubuntu o stack iväg utomlands.Söner som datasupport är inte alltid det bästa | |
| offret | 2011-06-29 17:52 | |
![]() | Det ser ut som du missade ett mellanslag om du fick det svaret tillbaks. Du kan också prova att öppna Ubuntu Software Center och söka på flash där. Då är det bara att klicka på en knapp för att installera. Men av felmeddelandet att döma så är det något annat som är knas. Du kan för säkerhets skulle verifiera om du har Flash installerat genom att knappa in "about:plugins" i Firefox så ska du se nåt om Shockwave Flash där. | |
| Miss_jk | 2011-06-29 18:25 | |
![]() | Här kanske: www.betapet.se/forum...-0 #1420351 | |
| offret | 2011-06-29 18:31 | |
![]() | Det borde inte vara ett browser-problem då jag själv sitter på 64-bitars (K)Ubuntu 11.04 med Firefox 5 och kör med 64-bit flash-beta och allt funkar fint här åtminstone... men datorer är ju luriga djur så man kan aldrig veta säkert. | |
| gerdk | 2011-07-02 13:48 | |
![]() | fungerar ej med opera el chrome heller så felet ligger knappast i browsern. adobe flash är installerad.försökte med följ kommando i terminalen sudo apt-get install adobe-flashplugin- då kommer följ textThe following packages were automatically installed and are no longer required: libnspr4-0d libmagickcore2 libmagickwand2 Use 'apt-get autoremove' to remove them. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. förslag på fortsattta åtgärder?? | |