Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 087 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Linda7212 | 2011-07-12 11:19 | |
![]() | Blockera / spärra spelare Vi är en del som uppenbarligen stör oss på varandra. Vissa av oss kan inte verbalt hantera det utan är grymt oförskämda och skriver grova förolämpande saker och sen ger upp så man kan inte ens få chansen att ge igen ( om det nu är det man vill ) Så - därför undrar jag om man inte, på samma sätt som man kan lägga till någon som kompis - kan ta bort spelare som man inte ens vill se i spelrummet. Alltså blockera /spärra. Det måste ju vara busenkelt. | |
| Bitte - Administratör | 2011-07-12 11:21 | |
![]() | Har nog varit uppe otaliga gånger och man får nog skapa sin egen "svartalista" skulle jag tro Bitte | |
| Linda7212 | 2011-07-12 11:25 | |
![]() | Konstigt att det inte kan göras på enklare sätt../Mvh Linda | |
| Dumle86 | 2011-07-12 11:26 | |
![]() | samma sak som en dislike knapp på fb. Tänk på konsekvenserna det skulle kunna få. Där mobbing är en högriskfaktor. | |
| Läckeroll | 2011-07-12 11:26 | |
![]() | På min vännerlista är Goatie den enda som är "vän". De andra är svartlistade får. Men om jag efter en tid inte minns varför jag satte dit dem så brukar de tvättas vita och tas bort från den där listan. Jag kan gott se alla fåren i spelrummen, det gör mig inget. Däremot blir jag irriterad på att man inte kan "neka permanent" när någon spelare envisas med att ansluta inte bara tre gånger när den blivit nekad utan fortsätter hela tiden. Rekordet hittills för min del är en som så gärna ville spela mot mig att han under loppet av en halvtimme anslöt 100 gånger!! | |
| Ung Kung - Ej medlem längre | 2011-07-12 11:27 | |
![]() | Tycker snarare att vissa spelare här borde ip-bannas pga ständigt återkommande förolämpningar etc. Känns som att tröskeln för "rött kort" har höjts rejält under senare år. Bitte | |
| Fröken Sol | 2011-07-12 11:27 | |
![]() | Vad är det som "stoppar" då? Tror vi är många som önskar just en sån lista... | |
| klasåkerblmo | 2011-07-12 12:04 | |
![]() | Jag vill kunna blocka. Somliga är inte kul att spela emot, uppenbara robotar å så. | |
| Skånelotta | 2011-07-12 12:08 | |
![]() | Det är sannerligen inte lätt att komma in som ny heller. Känns som det skulle behövas en speciell liga en tid för att komma in i spelet, tempot, vilka ord man får använda osv. Som nying känner man sig inte så där välkomnad. Känns som en och annan spelare sitter och suckar. Men det finns kanske en amatörsajt för alfapetälskare nån annan stans. Nån som vet? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-07-12 12:11 | |
![]() | Ja tack till att kunna blocka. Det skulle inte förändra något heller....ja, mer än att man kunde få ägna sig åt att spela istället för att neka/kolla av sin egen svartlista. Det kan väl aldrig vara farligt med förbättringar? | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-07-12 12:13 | |
![]() | Jag vill kunna blocka, hindra spelare från att återansluta till mina spel och helst slippa se en viss person och allt vad den skriver på betapet med sina olika nick. Loggar ofta ut själv av ovan nämnda orsaker fast jag egentligen vill spela och umgås med dem jag gillar. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-07-12 12:14 | |
![]() | Vill svara Skånelotta också: Det låter hemskt tråkigt om du upplever det så. Har jag personligen aldrig känt. När man är ny så spelar man väl rimligen mot dem som har ungefär samma rating, varför skulle man känna sig bortkommen då? En funktion där man kan blocka spelare slår inte speciellt mot nya, oerfarna spelare. På varje nivå finns ju människor som vill spela, så det löser sig alltid. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-07-12 12:18 | |
![]() | Ja Skånelotta, välj lugna spel i början, gärna med någon bekant spelare med liknande rating. Kolla igenom reglerna och tips på förstasidan. Fråga någon värd om du inte fattar någon detalj. Vi har alla varit nya här och övat upp oss. | |
| Linda7212 | 2011-07-12 14:53 | |
![]() | Jag är alltid trevlig mot alla och blir så paff när folk är otrevliga mot mig. Naturligtvis ska ingen annan än vi själva se våra blockeringar så ingen "dislike-knapp" är det jag efterfrågar. Precis som kaffeflicka säger, jag vill inte se vissa härinne för de beter sig som idioter och förstör för oss som vill spela för att det är kul, inte för att det är på blodigt allvar. Kom igen nu spelvärdarna. Det måste med dagens teknologi vara HUR enkelt som helst. Och det skapar en trevlig stämning i spelrummen. De otrevliga kommer tillslut bara att kunna spela med varandra ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-12 18:20 | |
![]() | i bland kan en hel dag bli förstörd för att någon beter sig illa,men det kan också bli andra minnesvärda saker som händer,spelade med en tjej som var dum riktigt ful i tangenterna,jag sa åt henne att sluta men hon fortsatte,jag sa att jag skulle få henne avstängd om hon inte la ner,hon bad då om ursäkt och vi spelade klart hon ångrade sig värkligen | |
| klasåkerblmo | 2011-07-12 18:28 | |
![]() | Skånelotta: Du sysslar med tankeläsning. Det finns inget "gäng". Men personligen (just nu ca 2500 i ranking) vill jag aldrig spela emot någon lägre än 1700. Det blir oftast tråkiga spel. | |
| Vindrosen | 2011-07-12 18:42 | |
![]() | @Skånelotta Känn dig välkommen! Detta är en trevlig och välskött sajt. Som ny brukar man förlora i början. Men du kan spela solo tills du känner dig mer säker, eller orankat så slipper du tappa så mycket rating. Lycka till! | |