Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| RMM | 2011-07-22 14:18 | |
![]() | Betapet till iPad Tjenare, Hoppas jag kommit till rätt forum. Jag undrar bara om det håller på att utvecklas en Betapet app till iPad? Om så inte är fallet tänkte jag sätta igång med detsamma, den skapades ju liksom för att spela betapet på... | |
| Ronny82 | 2011-07-22 21:14 | |
![]() | Nej det blir inget sådant så länge inte Apple och Adobe kommer överens. Flasch funkar inte på paddan. | |
| little-erik | 2011-07-22 21:21 | |
![]() | Det är bara att sätta igång, gör den gärna iphonekompatibel när du ändå håller på :) | |
| odin - Administratör | 2011-07-22 21:35 | |
![]() | Måste tyvärr säga att en app till iPad inte kommer komma inom en snar framtid, även om jag hade velat ha en. Dock så kommer det finns en för Android-tabbar. Och nej det är inte för att vi skulle ogilla Ipad. | |
| RMM | 2011-07-23 09:23 | |
![]() | Alright. Men då sätter jag igång och försöker ta fram något. Satt och kollade lite i wireshark och det verkar ju ganska straightforward. Har programmerat för i princip alla mobila platforamr *utan* ios så jag misstaänker att det tar lite tid att komma igång med SDK:n och IDE:n, har dock semester nu så det är ett perfekt tillfälle att starta. little-erik: hehe, äger ingen iPhone så jag har inget att testa med men om du donerar en till mig så skall det nog kunna lösas :) odin: Är det ok att komma in med lite frågor om några sådanna skulle infinna sig? | |
| tydal | 2011-07-24 13:03 | |
![]() | Det iOS-specifika går lätt att lära sig. Det är mer allt gammalt från NeXTSTEP och Mac som tar tid. Och själva språket i sig, Objective C, är ju inte helt modernt. Jag är inte så förtjust i IDE:n med drag'n'drop-tänket. Jag föredrar ju att skriva koden själv så man vet vad man gör. En annan jobbig faktor är att man måste använda Mac, och så måste du ju betala $99 per år till Apple. | |
| Kh-collies | 2011-07-24 13:23 | |
![]() | Adobeprogrammen funger tydligen dåligt ihop med Lion, så någon uppdatering blir det inte för mig ännu. | |
| issan32 | 2011-07-31 20:33 | |
![]() | Visst kostar det en slant att plocka fram en app till iPad o iphone men jag tror inte jag är den enda som kan tänka sig betala en slant för att köpa appen. Adobe o Apple kommer inte komma överens och det går alldeles fint att bygga en app utan flash. Urtrist att det 2011 inte finns en app. | |
| RMM | 2011-08-01 19:25 | |
![]() | Issan32: Det här med betalning har jag inte ens funderat över. Jag behöver betapet på ipad mer än jag behöver pengar kan man säga :) Jag försöker sitta lite med det varje dag, för att inte få för mycket huvudverk... tydal: IDE:n e rätt go tycker jag. :) Bra för att komma iång fort när man inte vet hur något funkar. $99 betalar jag när/om jag börjar bli klar. Simulatorn är den klart bästa jag arbetat med på någon platform... | |
| Kh-collies | 2012-04-04 13:48 | |
![]() | Ställer frågan igen: Jag vill gärna skaffa en iPad, men gör inte det så länge det inte går att spela betapet. Hur är dagsläget, något på G? | |
| Rabiesgalen | 2012-04-04 21:59 | |
![]() | Hm, skaffa en iPad bara för Betapet? Köp en Samsung så funkar det direkt. Jävla Appleskit. | |
| Kh-collies | 2012-04-07 06:57 | |
![]() | Nej, inte iPad bara för betapet, jag vill ha ALLT som iPad är suveränt på OCH betapet. Självklart är det Apple som gäller och alltid gällt ;)! | |