Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dreamgirl39 | 2011-08-02 09:42 | |
![]() | ang ord jag har kollat i saol 13 varför man inte fick godkänt på ordet zeol det står med där men man kunde inte få det godkänt | |
| ANDERStG | 2011-08-02 09:51 | |
![]() | Du tänker kanske på ZEOLIT? Där är ett litet streck mellan zeol- och -it för att beteckna ordstam, avstavning eller nåt sånt. | |
| miss evelyne | 2011-08-03 19:09 | |
![]() | jag funderar på varför inte ordlistan kan periodiska systemet helt? Flera gånger jag inte fått rätt på grundämnen. =S | |
| Ronny82 | 2011-08-03 21:03 | |
![]() | Det är för få personer som jobbar med ordlistan och om de godkänner för många ord så går det inte längre att ge ut någon tryckt version (förhoppningsvis blir detta bättre i.o.m. den digitala övergången). | |
| ANDERStG | 2011-08-04 06:15 | |
![]() | Ronny: Håller inte med. Läs till exempel "Saol och tidens flykt" där de tar upp den vanligaste kritiken mot projektet. evelyne: Jag har kollat det där någon gång, de flesta finns med ändå. Vilket grundämne saknar du? Något obskyrt? | |
| Ronny82 | 2011-08-04 22:32 | |
![]() | SAOL är inte i takt med tiden där kanske vi är ense AnderstG. De har jobbat på ett otidsenligt sätt. Möjligtvis har det blivit bättre under de senaste åren då de börjar ta hjälp av internet för att kolla ordens förekomst. Jag vidhåller dock min åsikt att SAOL är begränsad pga möjligheten att trycka en bok som folk kan köpa. | |
| ANDERStG | 2011-08-05 09:18 | |
![]() | Jag anser inte att det finns mängder och mängder av ord som borde läggas till i SAOL. Visst finns det några missar, några vanliga sammansättningar och några fackord man önskar sig ibland, men det skulle inte vara något hinder för en tryckt bok. Att använda internet för att jämföra ordfrekvenser har sina sidor. De använder också korpusar av litteratur och tidningstexter. | |