Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2011-08-20 18:50 | |
![]() | Att hänga ut personer i forum Jag har haft anledning att fundera över detta med att hänga ut personer i forum. Senaste dagarna har t ex väldigt många kunnat ta del av ett enligt trådskaparen stort familjeproblem. Jag ska inte gå in på alla detaljer men vi fick veta hur en familjemedlem betedde sig, vilka drastiska åtgärder som hade gjorts och till och med den omtalades psykiska diagnos (som dock inte fastställs). Det var givetvis väldigt subjektivt beskrivet av TS. Den omtalades version har vi inte hört. En del personer började dessutom, utifrån vad TS skrivit, göra psykologiska bedömningar om den omtalade. Tråden blev bortplockad när en värd fick reda på det. (Jag erkänner med gott samvete att jag anmälde den av ovanstående skäl) Men det jag undrar nu är dels: 1) Sådana här trådar dyker ju då och då upp då och då. Även om trådarna så småningom raderas så kanske det vore en bra idé att admin eller någon la ut "en låst tråd" med information om just det där med att hänga ut personer. För även om trådar tas bort efter ett tag kan ju skadan bli enorm för den omtalade redan av att den funnits där ett kort tag. 2) OM -- i ett sådant här fall -- den omtalade själv kommer in på Betapet och ger sin version i samma tråd. Vad skulle då hända? För vad jag förstått så får man ju inte hänga ut andra medlemmar här...I ett fall som ovanstående tycker jag ärligt talat att det inte vore mer än rätt om den omtalade hade gjort det. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-20 18:57 | |
![]() | Jag anser att man ALDRIG ska diskutera andra i forumet och absolut INTE tredje person även jag reagerade över tråden och att den fanns kvar så länge. Just nu finns det en annan tråd som jag reagerat över och även mailat till en värd om men den är kvar www.betapet.se/forum...di d=28284. Kändis eller icke kändis men jag ska kunna spela utan att det snackas om mig. Jag tycker du gjorde absolut rätt som sa till om tråden Bitte | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-08-20 19:16 | |
![]() | Jag fattar inte vad du försöker fråga... Trots att jag läst ditt inlägg 10 ggr. | |
| Gitarrmagnus | 2011-08-20 19:21 | |
![]() | Fast Bitte min fråga i tråden var om kändisar blir trodda att dom är den dom utger sig för att vara och får sin profilbild godkänd. | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2011-08-20 19:26 | |
![]() | I det fallet Gitarrmagnus så var det nog inte själva frågan i sig som Bitte reagerade på. För den var ju precis som du säger. Däremot att flera, däribland jag också, namngav kända personer som spelar här. De jag namngav har i och för sig offentligt berättat att de gör det. | |
| gnill | 2011-08-20 19:40 | |
![]() | Att outa någon som betaspelare kan jag inte tycka är så allvarligt (och jag tror inte "kändisar" bryr sig särskilt mycket om det, de har nog värre saker att bekymra sig om) men att skriva personliga saker, på ett sådant sätt att det kan gå att identifiera personen är värre. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-08-20 21:15 | |
![]() | Varför i hela fridens namn är den här tråden under "support"? | |
| le-lou | 2011-08-20 21:21 | |
![]() | det här är svårt... det finns ju individer som ber om hjälp, stöd och råd av andra om de situationer där andra (icke närvarande) ingår i. De flesta situationer omfattar ju flera människor, skulle vi inte få prata om andra, så vete tusan vad vi skulle prata om. Det skulle bli jättesvårt att prata om sin sjuka farmor om man inte får avslöja el nämna farmor och vad som hänt. Är det egentligen att hänga ut? Min uppfattning är nog att det ligger på var man och kvinnas ansvar för vem man "hänger ut". Vad jag har sett så gör de flesta en ny användare utan bild om det pratas lite känsligare saker som omfattar andra icke närvarande, vilket är helt rätt. Men skulle nu någon känna igen sig, så tycker jag inte att det rör någon annan än den som skrivit inlägget. Betapet kan knappast bli ansvarig för vem vi pratar om menar jag? Det är skrivarens ansvar. Skadligt förtal en annan helt sak. | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2011-08-20 21:33 | |
![]() | Jag menar inte att man ska förbjuda allt sådant men att det kan vara på sin plats att påminna om vikten av att vara försiktig. I nämnda fall, om uppgifterna stämde, så lämnades en ung tjej ut EXTREMT mycket. En tjej som nog alla som läste tråden förstod inte mådde bra.De uppgifter som fanns i tråden var mer än tillräckliga för att hon skulle gå att identifiera. Och i tråden kritiserades ju även minst tre andra personer som var släktingar till tjejen. Och jag tror ingen av oss andra skulle vilja bli omskrivna så av våran "förälder". Så var gränsen går mellan "uthängning" och diskutera "en situation" är ju också något att fundera på. | |
| slånbär | 2011-08-21 19:05 | |
![]() | Men om man inte ska diskutera tredje person så faller ju en väldans massa trådar bort direkt. Ex: Kronprinsessan är gravid, sommar med Ernst, bomben i oslo. Det har diskuterats om vad folk tycker om tex Jonas Gardell, Christer och stefan mfl. Alla dessa trådar handlar ju faktiskt om personer som själva inte är med och diskuterar utan det är vi andra som skriver både positivt och negativt om dessa personer. är det ok eller inte då? | |
| Mouche - Administratör | 2011-08-21 19:06 | |
![]() | Jag förstår mycket väl vad Pingvinfrack menar och idén med att sätta ut en blänkare om saken är bra. Jag ska ta upp det med ägarna. Tack Pingvinfrack. Svar till Bitte: Men så bra att du i princip bumpade upp den, i ditt tycke, "förbjudna" tråden igen genom att sätta in en länk till den. De som missade den tidigare har nu chansen att hitta den lätt och smidigt. Du mailade mig Bitte och eftersom jag inte gjort något åt tråden så varför pladdra om det här i forumet istället för att fråga mig? Eftersom en av ägarna själv deltagit i tråden så tror jag nog ändå att tråden får anses rumsren. ---------- Vad man däremot bör komma ihåg som gäst här på Betapet är att det är upp till admins/forumvärdar att avgöra vad som får eller inte får förekomma. Ibland missar vi och då är tips via mail mer än välkomna. Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.