Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 18 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Boström | 2011-09-02 16:10 | |
![]() | förbättra slumpgeneratorn dax att fixa till slumpeneratorn..vet ej hur många ggr man spelat ett spel och den man möter för alla valfria+ y j z c x och dom flesta a och uäåö.... hur kan det ske så ofta? man får ej en chans i spelet.. tacksam för svar. | |
| dalapower | 2011-09-02 16:16 | |
![]() | Instämmer händer väldigt väldigt ofta!! | |
| sockersocka - Ej medlem längre | 2011-09-02 16:20 | |
![]() | Vad förvånande att det står "den man möter". För troligen har du haft förmånen av det ungefär lika ofta, men då har det inte varit några problem? | |
| ANDERStG | 2011-09-02 16:21 | |
![]() | Må motståndarna alltid få ZÄÄ. Men visst, samla ihop lite pengar till hårdvara så slipper vi pseudoslumptal. :) | |
| apbur | 2011-09-02 16:22 | |
![]() | Du vill alltså att det inte ska vara slumpmässigt? Smart. | |
| Boström | 2011-09-02 16:24 | |
![]() | det ska va slumpmässigt..men mer rättvist fördelat | |
| apbur | 2011-09-02 16:25 | |
![]() | Haha | |
| ANDERStG | 2011-09-02 16:26 | |
![]() | Ty den som har, åt honom skall varda givet | |
| Shylster | 2011-09-02 16:27 | |
![]() | kan ju vara slumpmässigt men båda spelarna får lika antal vokaler och 2var utav C J Y X det vore drömscenariot iaf | |
| Boström | 2011-09-02 16:28 | |
![]() | skriv så man fattar ANDERStg :) | |
| ANDERStG | 2011-09-02 16:32 | |
![]() | Jag tror att när du drar en bricka är sannolikheten lika stor för var och en av brickorna i påsen. Det är väl allt som räknas? Känner ni att den här principen inte gäller? | |
| fou | 2011-09-02 16:33 | |
![]() | Shylster: Det systemet tycker jag verkar hemskt tråkigt. Jag tycker det är roligt med spänningen i att inte veta ALLS vad man kommer få för bokstäver... Men det är ju olika :) Kanske borde finnas båda alternativ att välja mellan? Precis som normalt eller slumpat bräde? | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-09-02 16:39 | |
![]() | Kan hålla med av en anledning att man borde fiffla lite med slumpen, och det är inte av samma anledning som TS skrev.. utan det är för att det händer så förbaskat ofta att man hela tiden ska sitta med 7 vokaler eller 7 konsonanter! Skulle gärna kunna tänka mig en programmerad garanti på att man har minst 1 av varje (sålänge det finns kvar i potten). | |
| ANDERStG | 2011-09-02 16:41 | |
![]() | Det skulle förändra många strategiska aspekter. Man kunde ganska långt strunta i brickbalans om man alltid var garanterad en vokal efter plock. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-09-02 16:42 | |
![]() | I reglerna står det ju mycket riktigt pseudo-slumptal. Alltså inte riktigt slumpmässigt utan statistiskt slump. Det är tydligen enklare programmering på så vis. Men nog kan man tycka att det borde vara "riktig" slump och inte statistisk slump vid upptagning av nya brickor. Man undrar ju hur mycket svårare programmering det verkligen är. | |
| ANDERStG | 2011-09-02 16:43 | |
![]() | Jag föreslår en konservativ motprincip: bevara spelet så att det motsvarar spelande med bräde (scrabble eller gamla alfapet). | |
| ANDERStG | 2011-09-02 16:45 | |
![]() | Mikenomad: Mer eller mindre omöjlig sak att lösa i mjukvara. Men så lär skillnaden mellan pseudoslumptal och "verklig slump" inte heller synas i den här tillämpningen. | |
| Boström | 2011-09-02 16:48 | |
![]() | det där med taktik...idag finns bara 1 taktik...som gynnar alla följajohn spelare..som bara väntar väntar väntar..på lägen. men vart finns taktiken för oss som vill köra hårt och chansa lite? få till en regel ändring som säger att du för bara följa den andres ord 1 gång i följd..då blir det taktik som passar alla..nu bara dom som väntar har förtur... | |
| juanco - Ej medlem längre | 2011-09-02 16:49 | |
![]() | Men gud vad orättvist, ungefär som på dagis där barnet inte får dela ut inbjudningar om inte alla barn blir bjudna för det är ju oxå orättvist. Jag tycker tvärtom. Tänk om Boström fått bjuda vem han ville redan då och dessutom ibland själv inte blev bjuden då skulle aldrig den här tråden finnas. Livet är orättvist rakt igenom då o då och så även betapet som en del av vårat liv. Låt det så förbli! | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-09-02 16:54 | |
![]() | Omöjligt tror jag vad jag vill om. Lata programmerare säger jag :) Håller med om att ena parten ofta får flytbokstäver under ett spel men om man spelar mycket jämnar det förhoppningsvis ut sig. Skulle dock vara kul om NÅGOT spel faktiskt gav jämn fördelning av bokstäver. Och ja det är aptrist med spelare som bara lägger 2 brickor åt gången men det är bara att gilla läget och chansa när tillfälle ges. Finns inget roligare än att spöa gnetspelare :) | |