Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 960 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tesmia | 2011-09-16 22:17 | |
![]() | hur göra när någon inte lägger?? är helt ny här inne o det första jag råkar ut för är att en tjej när det är hennes tur inte lägger några brickor utan bara låter tiden gå :( vad gör man då? är det många som gör så här inne?? | |
| sirugo - Ej medlem längre | 2011-09-16 22:20 | |
![]() | Typiskt tjejer :P | |
| Pocaloca | 2011-09-16 22:27 | |
![]() | det händer tyvärr ibland | |
| blue_moon | 2011-09-16 22:34 | |
![]() | Vissa tänker länge ibland. Sr att du spelar din första match nu och att din motspelare lagt ganska mycket redan. Ett råd kan jag ge dig: Spela inte obegränsat med nån du inte känner, för då kan din motspelare dra ut på tiden hur länge som helst. I de tidsbegränsade spelen är det bara att vänta, även om det tar 5 min varje gång. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-09-16 22:35 | |
![]() | vad man ska göra? jadu.. | |
| cokki | 2011-09-16 22:50 | |
![]() | Man vet ju aldrig vad som händer personen du spelar med. Om du har tålamod så är ju poängen dina | |
| krillo18442 | 2011-09-16 22:56 | |
![]() | ta ledningen och passa sedan ,-) | |
| levakdörB | 2011-09-16 23:56 | |
![]() | Lägg ett ord och åk på semester. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-09-17 02:21 | |
![]() | Det finns spelare här som gör allt möjligt...bara att vänja sig även om man blir förbannad i bland. Men kul är det...för det mesta ;) | |
| MissVe | 2011-09-17 05:11 | |
![]() | Ja, kul är det för det mesta, och de flesta gör inte så där som du skriver. Jag blev nyss kallad fuskare, haha, det var nästan en komplimang. Det ligger inte för mig nämligen, vågar inte sånt... Men det är bara att rycka på axlarna och spela vidare med nån annan. | |
| SirTalkaLot | 2011-09-17 08:12 | |
![]() | Sker det fler gånger så skickar jag en rad, men vissa är dåliga förlorare. Betapet redan kostat mig en dator. (Sparkar försiktigare nu för tiden). Det finns ju ingen åldersgräns många nybörjare fram till ranking 700 fixar normalt ej en 3st spel rakt igenom, men de lugnar ner sig när de lär & får länkar till Scrabbles ordlistor osv. Sen som ack Ve säger finns folk som ej bör spela ihop. Vissa sitter med program som väljer ord de ej kan, andra med listorna i knät & fuskar. Frågar man vad ett ord betyder de just lagt har de ej en susning. | |
| SirTalkaLot | 2011-09-17 08:16 | |
![]() | Om de sitter på jobbet & lirar, men glömmer att pausa kan man ju gå ut i huvudfönstret & messa dem "zzzZZZzzz" så de ej glömmer en. Men vid regnväder så kan vi med wireless få riktiga problem. Denna vecka ej en varit värt besväret. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-09-17 08:47 | |
![]() | Länkar till Scrabbles ordlistor? Fusk i min bok i alla fall! | |
| SirTalkaLot | 2011-09-17 09:21 | |
![]() | Mitch Du måste kunna orden innan Du lägger dem, annars kan Du ju lika gärna ha fuskat som "Chansat" som man ofta hör. Det är ju inget prispeng, men behållningen är ju att mäta sin kunskap mot någon annan´s. Man lurar motståndaren om man bara lär kombinationer som man vet "går" istället för ord man kan. Med eller utan listor... | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-09-17 09:33 | |
![]() | Nä jag lägger en massa ord som jag lärt mig här, utan att bry mig om att kolla upp vad de betyder... Knappast fusk med andra ord. Men att kolla ordlistor medan man spelar... | |
| Bitte - Administratör | 2011-09-17 09:36 | |
![]() | Inte sjutton kan jag alla ord jag lägger eller ens är säker på att de fungerar , sedan kan man ju läsa reglerna så ser man vad man får eller inte får. Till TS , den du spelade med kan ju ha tappat kontakten med betapet , eller så hände det nått hemma som innebar att h*n fick gå i från. Bitte | |
| Mindymoo | 2011-09-17 10:05 | |
![]() | Jag kan testa ett ord, utan att vara hundra på att det finns i senaste SAOL. Det finns ju ord som inte är med där - ord som jag ändå kan. Scrabble-listor har jag aldrig sett, var hittar man dem? | |
| blue_moon | 2011-09-17 10:52 | |
![]() | Scrabbleförbundet har dem: www.scrabbleforbunde...;I temid=41 | |
| blue_moon | 2011-09-17 11:47 | |
![]() | Många av de ord jag lägger vet jag inte betydelsen av. Man ser andra lägga dem och lär sig efterhand, och gör kanske egna associationer för att lättare minnas. IT-ord är en kategori för sig, som jag kan lägga utan att veta vad de står för. För mig betyder t ex STP 'sternalpunktion', PAL 'patientansvarig läkare', DRM 'dryck- och urinmätning', PUL 'patientuppgiftslagen' och PAD 'patologisk anatomisk diagnos'. | |