Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 942

Forumkategorier

Användare Inlägg  
John-Paul2011-09-24 16:42
Antal inlägg: 8

Om en spelare inte lägger
Hur lång tid har en spelare på sig, min motståndare verkar ha lämnat spelet och det har nu gått över 30 min.

Tinna2011-09-24 16:51
Antal inlägg: 20250

Det beror på hur lång tid spelaren har på sig.
Längst tid per drag är det när man spelar Normal, kortast när man spelar Panik.
Spelar du obegränsad tid, tja då kan du sitta och vänta läääänge. :P

Kolla även så du inte blivit nedkopplad, för då kan det se ut som att motståndarens tid tickar på..

John-Paul2011-09-24 16:54

Vi spelar snabb slumpad, det är väl 30 min var och nu står motståndarens klocka på -41 minuter.
Jag verkar inte vara nedkopplad för jag kan sas röra på brickorna etc.
Det här verkar ju löjligt, ska jag vänta en timme eller mer för att få mina poäng?

blue_moon2011-09-24 16:56
Antal inlägg: 9713

Du fick 300 sekunders minustid, så jag drar slutsatsen att du blev nerkopplad. Då tickar motspelarens tid på och går över till minus - om man inte bryter dödläget!

Om du tycker motspelaren dröjer för länge med att lägga kan du skriva tre punkter (...) i spelets chatruta för att kolla om det fungerar.

Om dina punkter inte syns i chatrutan, så är du nerkopplad. Då ska du göra som vi sagt ovan. Gå ur spelrummet helt och hållet, därefter in igen och svara Ja på frågan om att ansluta till ditt pågående spel.

blue_moon2011-09-24 16:58

Citerar mig själv från en annan tråd:

Om du blir nedkopplad kan du gå ur spelrummet (översta krysset i högra hörnet) och sedan in igen. Då får du upp en ruta med frågan om du vill ansluta till ditt pågående spel. Då kan du klicka JA och fortsätta spela.

John-Paul2011-09-24 16:59

okej, tack, jag var tydligen nedkopplad och stängde men jag ser inte spelet så jag antar att det är borta.

blue_moon2011-09-24 17:03

Om du går in på din profilsida och kollar din statistik så ser du att du förlorade matchen och fick 300 i minustid, dvs 5 minuter.
Tyvärr blir man nedkopplad ibland, det kan vara den egna uppkopplingen som sviktar.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?