Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade6
Mobilspel
Pågående18 950

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nattseans - Ej medlem längre2011-10-20 11:11
Antal inlägg: 35

Uthängning utan att nämna namn

Enligt reglerna här får man inte hänga ut andra spelare.

Visst är väl den korrekta tolkningen av detta att man inte heller får skriva om en spelare som är lätt att identifiera utan att namnet nämns?

Som "påhittat" exempel

A i spelrummets chatt:
"Fattar inte varför man spelar här om det enda man gör i spelet är att låsa alla möjligheter. Urbota dumt ju. Sådant är så korkat och obegåvat. Man borde fatta bättre om man spelet 3333 matcher"

I det här fallet nämns ju inga namn men det krävs ju inte mycket för att misstänka att sådant här skrivs efter den match det berör. Statistiken visar också att A:s senaste match mycket riktigt var mot en spelare som hade 3333 antal matcher.

Är då detta ett uthängande? Jag tycker det då det är lätt för alla att snabbt veta vem det handlar om! Att personen hade lämnat spelrumet och inte kunde kommentera gör enligt mig saken vare sig bättre eller sämre.

Men hur brukra sådant tolkas av övervakare vid anmälan?

Palini2011-10-20 12:57
Antal inlägg: 1381

Tja, det är inte till 100 % säkert att det är ett uthängande, men i 3 332 av 3 333 fall är det säkert det. =)

Phantony2011-10-20 13:01
Antal inlägg: 126

LOL

Mouche - Administratör2011-10-20 22:30
Antal inlägg: 24193

Om man lätt och smidigt kan identifiera den spelare det talas om så spelar det ingen roll om namnet sätts ut eller ej.

Det händer åtskilliga ggr per vecka att t.ex trådar tas bort för att någon skriver en tråd kl 12:09 eller liknande och sedan skriver "jag spelade nyss med en kille som gav upp" etc ...

I sådana, och liknande fall, så kan man utan större problem hitta den det talas om.
Med andra ord så har man lämnat ut en annan spelare, något som inte är tillåtet här på Betapet.

Är det några bekymmer så ska man alltid kontakta någon av oss värdar och inte ta saken i egna händer.

Mouche

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?