Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade29
Mobilspel
Pågående18 961

Forumkategorier

Användare Inlägg  
shakespear2011-11-06 22:36
Antal inlägg: 764

Bugg vid spelslut
Jag startade ett spel mot Mr Boster, men han hoppade ut innan vi lagt ut något ord. Jag provade att stänga spelplanen men fick då upp popupen med "Ge upp. ...". Osäker på om jag skulle få minuspoäng om jag tryckte 'Ja' passade jag mig igenom 'matchen' istället tills ett meddelande visades i chatten: "» Spelet har avslutats utan att några ord har lagts.". Inte heller då kunde jag gå ut utan att popupen visades. Jag klickade ner popupen och försökte lite senare igen vid olika tillfällen innan jag till slut tryckte 'Ja'.
Jag förlorade inga rankingpoäng, men popupen borde inte visas när matchen är slut... Att jag dröjde så länge innan jag till slut stängde var mer att jag var nyfiken på om hans tid skulle gå ner på minus, sen om det skulle vara mer än -5 minuter, osv :)

Lite screen shots och innehållet i chatten:
imageupload.org/?d=7E6838 D61
imageupload.org/?d=33190D CA1
imageupload.org/?d=C2138B 201
imageupload.org/?d=E1A0E5 051

» V.g. invänta dina motståndare...
» shakespear:s tur.
» Mr Bister har kopplat ned. Om denne inte kopplat upp igen inom fem minuter vinner du matchen! Spelet fortgår medan du väntar.
» shakespear passade.
» Mr Bister:s tur.
» Tiden har gått ut för Mr Bister!
» Matchen avslutas automatiskt om inga ord lagts på tre spelvarv.
» shakespear passade.
» shakespear passade.
» Spelet har avslutats utan att några ord har lagts.
» Mr Bister har lämnat spelet.

jadey - Ej medlem längre2011-11-06 23:12
Antal inlägg: 238

anledningen varför popupen kom upp var för att din motspelare kunde ha kommit in i matchen igen.
när det står att någon har kopplat ner kan det bero på att han förloade sin internetuppkoppling t.ex... en dator jag har haft blev förut fel på jämt och jag åkte jämt ur och då stod det så.. men jag kunde ju komma in i matchen igen.. så länge det inte tog mer än 5 min så...

shakespear2011-11-07 07:37
Antal inlägg: 764

det är inte det att popupen i sig kom upp, utan att den kom upp när matchen var slut

Bitte - Administratör2011-11-07 10:54
Antal inlägg: 24199

Det ser ut så då motspelaren lämnar nnan spelet startade ,och det är bara att stänga ner spelrummet .det händer inget

Bitte

odin - Administratör2011-11-07 10:56
Antal inlägg: 7442

Håller med om att popupen inte borde komma upp om spelet är slut. Får fixa det vid tillfälle.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?