Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-15 22:39
Antal inlägg: 185

Succéförfattaren
Hur många nivåer finns det på den? Vad kommer efter 10 000 inlägg?

Anledningen är att jag börjar känna att någon/några satt i system att skriva i "alla" trådar och sedan lämnar dem efter att ha slängt ur sig diverse påhopp på andra och "fakta" som av andra ifrågasätts.

Något som, vilket jag konstaterat i en annan tråd, gör att trådarna antingen stoppas upp eller att andra blir "låsta" vid det den/dessa personer skrev.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-15 22:42

Jag har i och för sig inte funderat över detta "förslag" längre än några minuter. Men jag skulle nog önska att inlägg i seriöst INTE räknas med i statistiken. För jag tror att de som vill diskutera SERIÖST (jag anser det vara oseriöst med det beteende jag beskriv i första inlägget) ändå skulle göra det utan att belönas och att de inte är ute efter medaljen utan av diskussionen som sådan.

carlmartin - Ej medlem längre2011-11-15 22:53
Antal inlägg: 4590

haha - sätt en övervakare till att värdera om inlägg är seriösa och ska räknas i medaljjakten. naturligtvis bör även gamla inlägg granskas ...- en kommité bör nog nedsättas vid närmare eftertanke!

Lillstölla2011-11-15 23:15
Antal inlägg: 23831

Är ingen ny nivå efter 10000 inlägg....

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-15 23:25

carlmartin. det menade jag inte.

Men för att förtydliga för dig: Att när någon skribent i seriös tråd skriver t ex "Om man tog bort cannabis skulle 50 procent av alla hjärnskador kunna förhindras", "Det är dubbelt så bra att personer får vård på långvården än på akuten", "Det kostar fyra miljoner årligen i min kommun", "Om man ammar barnen i två år istället för ett år så är det bevisat att de inte kommer äta lika mycket godis som andra barn" (och det här var påhittade exempel för att ingen ska kunna googla personen ur lätt som helst) så är det

1) självklart att några ifrågasätter och undrar om personen kan styrka det den sakt med fakta

2) att några ger sig in i att diskutera kring just detta vilket gör att själva ämnet (och det som kan styrkas) snabbt hamnar på en sida ganska långt bak och därmed stoppas ju den diskussionen.

3) Och att fråga vederbörande om en länk till något där det den presenterar som fakta finns, eller bara ställa frågan "Vad har du fått det ifrån?" är lönlöst för då försvinner personen.

Och inlägg som "Och?", "Vad menar du?", "Bra skrivet" tillför ju inte mycket i trådar.
Det glädjer mig Lillstölla!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?