Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 079 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stickig - Ej medlem längre | 2011-11-23 03:35 | |
![]() | Byta tre gånger istället för att börja? Står det någonstans i reglerna att den som är lottad till att börja spela måste göra det? I fyra timmar har jag fått skäll för att jag inte inledde utan bytte tre gånger. Att motståndaren i sin tur passade tre gånger verkar vara okej. Motståndaren har bland annat hävdat att det är okej att byta en gång men inte tre. | |
| Mindymoo | 2011-11-23 04:33 | |
![]() | Jo, det kan vara irriterande men är självklart inte förbjudet. Men om ni körde obegränsad tid kan matchen i princip hålla på i evighet, med eller utan byten och passningar. | |
| blue_moon | 2011-11-23 12:20 | |
![]() | Man får byta och passa hur mycket man vill. Men om _båda_ spelarna passar eller byter tre gånger i rad så avslutas matchen. Haha, obegränsat! Här är en maratonspelare som sen kl 23 igår kväll hunnit med 38 panikmatcher! ;) | |
| garder | 2011-11-23 12:27 | |
![]() | Om man inte får bokstäver som passar, kan man väl byta. Men starta matchen med 3ggr verkar dumt. Motspelaren kanske byter av ren ilska. | |
| kajix | 2011-11-23 20:14 | |
![]() | Din motståndare är en idiot, varken mer eller mindre. Stäng av honom/henne. | |
| Stickig - Ej medlem längre | 2011-11-23 21:46 | |
![]() | Tvärtom, garder. Motståndaren bytte inte utan passade tre gånger men blev arg för att jag inte börjat utan bytte brickor tre gånger. Fick skäll och argument som att det var fegt att inte börja och att om han hade fått börja hade han minsann gjort det även om det inte gett så mycket poäng. Men om man passar två gånger tolkar jag det som att man i alla fall är nöjd med sina brickor och kommer göra en fin hakning när det blir ens tur. Så jag såg ingen anledning för mig att lägga något i mitt tredje drag heller utan i stället försöka att få de två (hade en blank också) bokstäver som behövdes för egen rullning. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-23 22:06 | |
![]() | Den som ägnar fyra timmar åt att skälla ut någon för en sak som denna, har väl helt enkelt alldeles för mycket tid över... Det finns ingen regel som säger att den som blir lottad att börja måste börja. Det vore ju rent av direkt olämpligt att ha en sån regel eftersom man faktiskt kan ha sån otur att det inte går att lägga ett endaste ord trots byten. Ibland sitter man där med omöjliga bokstäver flera drag i rad. Det är dock något som de allra flesta motspelare brukar uppleva som positivt. ;-) | |
| alexon | 2011-11-23 22:20 | |
![]() | man får göra precis som man vill. *försöker stänga tråden* | |
| chickenheart | 2011-11-24 12:38 | |
![]() | Jag blir skitirriterad om nån byter istället för att lägga första omgången. hur ofta händer det? händer oftast om det leder till att moståndaren får tillgång till bra brickor. men men...som sagt...ingen regel... | |
| Partyhatt | 2011-11-26 17:29 | |
![]() | Tråkigt att det blev så. Skulle dock aldrig palla att hålla på mig för att den andra vägrar börja, lägger i såna fall ett ord som är svårt att kapa. | |
| kajix | 2011-11-26 23:31 | |
![]() | de flesta byten leder till bättre brickor. | |
| exotica | 2011-11-26 23:45 | |
![]() | Jag gillar inte då man håller på att byta till sig tills man sitter där med en rullning!! Vissa har bara rullningen som mål och inte spelet i sig. Trist tycker jag! | |
| Kallsedet | 2011-11-27 12:04 | |
![]() | är inte detta ett spel. Hur kan någon irritera sig över en annas spel. Ta det lungt och njut av det inte är vinter ännu. | |