Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 273 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lemjau | 2012-02-08 00:02 | |
![]() | Otrevliga spelare. Jag har vid ett flertal tillfällen blivit anklagad för fusk av en annan spelare. Inledningsvis så brydde jag mig inte, men idag blev jag less och informerade personen om att jag tagit illa vid mig och att jag överväger att rapportera detta till en moderator om h*n fortsätter. H*n svarade då väldigt otrevligt - att det var flera stycken som anmält mig (!) för att jag fuskar och har en "överlägsen attityd". Jag undrade vad h*n baserar dessa anklagelser på och får svaret att det inte är anklagelser utan fakta och att om jag slår upp orden i en ordbok, så kanske jag förstår vad som menas. Jag omformulerade frågeställningen. Frågade hur h*n "vet" att det är fler som anklagat mig för fusk (för det har inte hänt och det vet jag ju, eftersom jag är jag). Fick då inget svar. I vilket fall, så tycker jag att det här beteendet inte är okej. För min egen del kan jag ju helt enkelt låta bli att spela med den här personen i framtiden, men jag tänker att det kanske finns fler som råkat ut för dennes dåliga humör, så jag skulle vilja anmäla denne till en moderator för granskning, om det är möjligt? (Det rör sig om en väldigt aktiv spelare.) | |
| Lillstölla | 2012-02-08 00:11 | |
![]() | Är bara att PM:a en av spelvärdarna:) | |
| Mindymoo | 2012-02-08 00:11 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=21455 lista på spelvärdar, som modsarna heter här. Anmäl personen - eller ignorera. | |
| Truegold74 | 2012-02-08 01:16 | |
![]() | Dålig förlorare troligtvis :-) | |
| Frizk | 2012-02-08 01:24 | |
![]() | Håller med dig om att det är tråkigt men framförallt tragiskt. Jag brukar ta det som en komplimang och svara med ett stort leende. Desto bättre en match går desto större är chansen för att komplimangerna väller in. Antar att man får lära sig att leva med vissa människor. | |
| alespecialsn | 2012-02-08 01:43 | |
![]() | Hade också en som anklagade mig för fusk härom dagen. Jag förklarade saken, och han verkade inte heller lyssna på mig. Hoppas slippa sånt i fortsättningen. ( Bara det gick dåligt för den andra så tar dom till såna saker) TRIST.... | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2012-02-08 07:54 | |
![]() | Lemjau. Många av spelvärdarna på den listan är inte aktiva, vill du vara säker på att få hjälp så skickar du pm till Mouche alternativt Odin. | |
| gnill | 2012-02-08 08:05 | |
![]() | Jag tar det bara som att personen är dålig förlorare eller försöker få mig ur balans. Brukar bara svara med en smiley eller med "hahaha", då får jag ofta dem ur fattning... | |
| rajden | 2012-02-08 08:08 | |
![]() | Ja det är märkligt-har även jag anklagats av en otrevlig herre. Trodde inte ja skulle bry mej om det hände men han lyckades få mej riktigt jäkla förbannad. | |
| toonfisken | 2012-02-08 08:14 | |
![]() | Verkar som alla råkat ut för honom !! | |
| toonfisken | 2012-02-08 08:15 | |
![]() | GÅR det att fuska överhuvudtaget ?? | |
| gnill | 2012-02-08 08:27 | |
![]() | Det är klart att det går (man kan slå i ordböcker), men om man spelar hets/panik som jag ofta gör så skulle man inte hinna det. Det finns också folk som har konstruerat rullningsprogram, de matar in i sitt program vilka bokstäver de har och så kan de se på en gång om de kan rulla med dem. Jag kan ana att jag spelat mot någon av dem någon gång men då tycker jag det är roligt att ändra min taktik så att jag inte lämnar några öppningar, och då är de plötsligt inte så bra på spelet längre, det är skicklighet att kunna lägga många poäng, tätt med få bokstäver utan att lämna öppningar att haka på :). Fast normalt tycker jag det är tråkigt att spela tajt, men spelar jag mot en "extremrullare" Så får det bli så. Skulle aldrig anklaga nån för fusk dock. Vad vet man, en del är bara väldigt bra. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-02-08 09:28 | |
![]() | Nonchalera dem bara och strunta i att spela med samme person igen. Ibland har man vråltur och rullningarna bara haglar.. och ibland har man stopp i synapserna, inte så mycket att orda om.. Synd att man inte bara kan blockera folk.. det skulle göra saken enklare. | |
| slånbär | 2012-02-08 13:08 | |
![]() | Gnill-det där du beskriver angående extremrullare vill jag bara kommentera. jag blir lite nu och då anklagad för fusk eftersom jag är en sådan som rullar mycket men för min del så handlar det om att jag allteftersom jag rullade lärde mig vilka bokstäver och vilka kombinationer som är bra och funkar ihop med många andra. Allt hänger som sagt på hur spelplanen ser ut, vilka bokstäver man får är sekundärt då det rätt ofta går att rulla med dom man har. Om motståndaren gör som du och börjar blocka så blir det naturligtvis svårare att rulla men det beror ju inte på att du då har försvårat för en som fuskar utan just för att det är svårare att rulla på en låst spelplan. Jag snittar på tre per spel men släpper för det mesta ifrån mig en tre fyra stycken per spel som inte går att lägga ut. Kan tillägga att jag oftast inte vinner eftersom själva rullandet är det som jag sporras av och aldrig släpper en bra rullning för att undvika att ge bort ett guldläge. Så för mina motståndare så lönar det sig rätt ofta att möta just mig då. | |
| Litenfot | 2012-02-08 13:22 | |
![]() | Tråkigt med folk som inte kan hantera sitt humör :S | |
| gnill | 2012-02-08 17:54 | |
![]() | slånbär, jag har spelat mot dig vill jag minnas och jag uppfattade inte dig som extremrullare av fusktypen (fast jag blockerar gärna alla som bara blir höga på rullningar :-), med blockera menar jag då lämnar inga öppningar i spelt... och särskilt inte för dem som passar när de har en rull och väntar på att jag ska servera läget... nähä du tack :)) Med extremrullare av eventuell fusktyp menar jag dem som kanske får ut 8-10 rullar per spel och snabbt och med ganska icke uppenbara ord/kombinationer. Men som sagt, jag skulle aldrig anklaga nån för fusk för det, jag anpassar min taktik och blir än mer sporrad att vinna. Pilutta er, typ :) | |
| Blasse | 2012-02-08 18:10 | |
![]() | bara att anmälla och sedan gå vidare o glöm den djäkla stöveln. ps det var kul att se någon som har en röd tråd med sina rullningar :) | |
| slånbär | 2012-02-08 19:23 | |
![]() | gnill-har du spelat mot nån som fått ut 8-10 st!!?? Jag har frågat i varenda rullningstråd om hur många som är det maximala antalet men aldrig läst att någon fått fler än 7. Jag har fått 6 st flera gånger och i samma spel suttit med ett par som inte gått att lägga men dom gånger jag blivit anklagad för fusk har väl varit när jag rullar fyra fem st och det händer ju lite nu och då. För min del struntar jag ju helt i om jag förlorar bara jag får rulla. Ett spel där jag vinner stort men bara rullar kanske en gång är ju dom absolut tråkigaste spelen. Tänk vad olika vi är ändå. | |
| Mouche - Administratör | 2012-02-08 23:16 | |
![]() | Du är välkommen att maila mig och berätta mer detaljerat om vad som hänt. Jag kan dock tillägga att Nej, du är _inte_ "anmäld av flera" som personen påstod. Det skulle jag nämligen definitivt ha vetat om. =) Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.