Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 309

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LaXliP - Ej medlem längre2012-03-22 01:44
Antal inlägg: 2

Ordlistan suger!
Blir sjukt sne på detta spelet. Man kan lägga ord som inte finns med i svenskan. man kan använda sig av uttal som oh och ah osv. Men när man inte kan lägga hederliga svenska ord "sker" tex. och andra ord då ger ja fan upp.

Borde sätta andra på att skriva ordlistan än ett gäng knarkare som har "bokstavs fel" i huvet.

Och fusk...

ge er för helvete

LaXliP - Ej medlem längre2012-03-22 01:46
Antal inlägg: 2

Och förresten.. man kan ju sätta S i slutet på nästan varje ord.. de äcklar mig något så fruktansvärt

emikokolala - Ej medlem längre2012-03-22 01:58
Antal inlägg: 3

Jag tycker att ordlistan är riktigt bra, och verkligen inget att bli så irriterad över. Jag visste inte att "sker" inte fungerar, vilket det borde, men annars brukar ju nästan alla ord fungera.

Och om du inte vill att man ska kunna sätta S efter allt (vilket jag tycker är väldigt bra, eftersom det öppnar så många möjligheter och ger ett mer dynamiskt spel), spela inte med böjningsordlistan, så enkelt är det. :)

gruken2012-03-22 02:24
Antal inlägg: 80

laxlip: ifall du inte kan lägga SKER betyder det att du spelat i något av de rum där inte böjningar tillåts (giraffen t.o.m. katten). i rummen tvättbjörnen t.o.m delfinen där böjningar tillåts kan du både lägga SKER och ett S i slutet av orden. så funkar grammatiken.

*OH kan du inte lägga i något rum. däremot AH, BAH, HM, PUH, UH, ÅH, ÄH, ÄSCH, ÖH osv. interjektioner kallas de, de är också ord.

svenska akademiens ordlista har en del luckor och känns inte alltid helt konsekvent, men ganska bra är den.

Mouche - Administratör2012-03-22 06:44
Antal inlägg: 24193

Hur som helst så finns det tack och lov andra sajter där du passar bättre än här.

Adjö, adjö...

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?