Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 430 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| villfimpa | 2012-07-20 02:06 | |
![]() | varför slumpas det som det görs ? När man startar ett spel i böjningslistan kan värdefulla brickor hamna olika. Detta verkar bero på hur erfaren man är och hur högt rankad man är. Detta kan jag förstå och acceptera, dvs att nybörjare skall ha en större chans pga mindre erfarenhet. Men varför kan man spela nästan ett helt spel med antingen konsonanter eller vokaler. Även om man så byter ut alla brickor ? Förväntar mig inte annat än att ni skall svara " det är ju slumpen", men i första fallet är det inte det. krossad fimpare | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-20 02:23 | |
![]() | Det är ju slumpen. | |
| Gautama | 2012-07-20 02:35 | |
![]() | Jag upplever samma sak som villfimpa..., men mer när jag spelar irl..., när någon som är riktigt bra sticker ner handen i påsen så får han alltid de bästa brickorna. Hur fasen går det till? Det är så fuskigt alltså! | |
| toonfisken | 2012-07-20 05:14 | |
![]() | Spela inte slumpad då ! Där är det mycket tur ! Men så är hela livet , mycket tur eller ingen , jämför med allt annat ... En del får allt andra inget , | |
| kajix | 2012-07-20 07:14 | |
![]() | vad är en värdefull bricka? | |
| sara20 | 2012-07-20 07:30 | |
![]() | Z exempelvis | |
| lamaglama | 2012-07-20 08:07 | |
![]() | Varför är det fel att värdefulla brickor hamnar olika? Det ska de väl göra? Det finns bara ett Z. Båda spelarna kan inte få det. Detta är ju inte schack där förutsättningarna på brädet från början är precis lika för båda spelarna. Om man hellre spelar schack så kan man väl göra det istället? | |
| Yamma | 2012-07-20 13:46 | |
![]() | Hmm. Håller inte med. Jag tycker att jag var mycket bättre på det här med att få dåliga brickor i början, nu får jag alltid sjutton T och hundraåtta I i varje spel. | |
| mz_lzrd | 2012-07-20 14:24 | |
![]() | Jag får väldigt många i. Kanske beror det på att motspelaren LOAr till sig de värdefullare brickorna. | |
| mz_lzrd | 2012-07-20 14:27 | |
![]() | Varför är slumpen så orättvis? | |
| inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-07-22 18:19 | |
![]() | Om vi ska vara riktigt petiga är det inte slumpen. Att brickorna hamnar olika (eftersom det finns ojämnt antal av ett antal av brickorna vore något annat omöjligt) beror helt enkelt på att det finns en enorm mängd kombinationer som datorn kan dela ut brickorna i, och att väldigt få av dom möjliga kombinationerna ger som resultat att de både spelarna får exakt samma bokstavspoänger. | |
| inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-07-22 18:22 | |
![]() | tänk att du har hundra brickor numrerade från 1 till 100. Om du delade upp dom i två högar med femtio brickor i varje och sedan räknade samman summan av alla nummer i varje hög. Skulle du bli förvånad eller inte om summan av brickorna var lika stor i bägge högarna? | |
| KlasXVIGöran - Ej medlem längre | 2012-07-25 01:28 | |
![]() | Det är en omöjlighet att göra ett Betapet som ger ut bokstäverna helt slumpmässigt, därför används något som kallas pseudoslump. Det är väl det som gör att man begränsas till att under vissa matcher, ofta flera i rad, tyvärr få nästan enbart konsonanter eller enbart vokaler. Visst märks det tydligt att man i vissa matcher är näst intill på förhand "dömd" att förlora, om man inte är väldigt mycket skickligare än motståndaren förstås. I de matcherna får man försöka vara så taktisk som det nånsin går att vara :-) | |
| inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-07-25 08:43 | |
![]() | Det är fel och har inget med bristen på slump att göra. Det är mest en teknisk fråga för besserwisser att påpeka att det inte är slumpen, det är korrekt men har ingen praktisk betydelse för spelarna och även med en helt slumpmässig utdelning skulle givetvis samma sak hända. | |
| kajix | 2012-07-25 09:24 | |
![]() | med äkta slump skulle matcher på raken med enbart konsonanter vara fler häpp | |
| stol | 2012-07-25 09:52 | |
![]() | Det finns ett Z och vissa matcher då inget stämmer byter man in ofta nya bokstäver och som mest har jag bytt bort och bytt in Z 8 gånger. Det kan omöjligt vara slumpen,det kan pågå i 10 till 15 matcher på raken. | |
| kajix | 2012-07-25 11:22 | |
![]() | vad är det då? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-28 11:41 | |
![]() | Ödet. :P | |