Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 529 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hawknbooze | 2012-08-07 15:19 | |
![]() | För android: frysningar och annat fel Får verkligen hoppas det kommer en ny version av appen snart, för detta är ett för bra program för att dras med dessa allvarliga problem: 1) Appen crashar ofta - flera gånger i timmen om man kör på hårt. 2) Det går inte att komma in i spel - ofta går det bara att komma in i det översta spelet, dvs i det som det hände något sist, och det är ju inte vad man vill - man vill ju scrolla ner och göra drag "i rättvis ordning". Jag tror inte att detta fel uppkom tidigare, då jag endast hade några få spel. Problemet uppkommer kanske efter det att man scrollat, men det kommer inget felmeddelande. Det indikeras inte ens att appen har förstått att man valt ett spel genom att klicka på det. | |
| dinodog | 2012-08-07 23:22 | |
![]() | Jag har inte upplevt några problem med appen. Jag har oftast 10 -11 spel på gång samtidigt. Som jag hoppar in och ut i. | |
| uFuFuo - Ej medlem längre | 2012-08-07 23:24 | |
![]() | 30 spel i gång. Inga problem. | |
| hawknbooze | 2012-08-08 10:38 | |
![]() | Litet tilläggsinformation: Jag har Android 2.2. Om appen är helt nystartad, och jag öppnar ett spel innan bilderna ens har hunnit visas, så lyckas det att öppna spelet. Det är om jag väntar, som det blir problem med att öppna spelen. Exempel på antal spel jag har när problemen uppstår: Min tur: 10 st Motståndarens tur: 7 st Avslutade: 17 st | |
| hawknbooze | 2012-08-10 15:53 | |
![]() | Litet mer ledtrådar: En av "Min tur"-spelen som inte går att öppna är mot Smulan-mimmi. Det spelet är speciellt på så sätt att för det spelet visas vare sig fotografi eller den väna räven. Kan det vara så att appen lägger ner så mycket kräm på att visa bilden så att detta spel (och flera andra) inte går att öppna (eller har kedjan av event spårat ur pga att den inte kan visa bilden?) Nu är det fem av "Min tur"-spelen som inte går att öppna alls, men andra spel som dyker upp överst när motspelaren/motståndaren gjort ett drag går att öppna. Att göra Tvingad avslutning av appen förbättrar inte läget nu. Jag har även gjort Rensa data, men dessa fem låsta spel (och kanske en massa avslutade eller där det inte är mitt drag) går ändå inte att öppna. Kan det vara att min mobil har sämre prestanda än många andras, och att det finns för snålt tilltagna timeouter som gör att den för kort tid försöker att öppna spel ? (Men detta är inte heller helt troligt, för när ett spel inte går att öppna så visas inte "timglas-snurran" alls.) (Observera att prestandan inte är så dålig att det är hopplöst att scrolla, eller att spela andra program som Ruzzle eller Wordfeud.) Det vore sorgligt att - av rent implementationsmässiga skäl - behöva gå tillbaks till Wordfeud, med alla spelare som ger upp direkt hellre än att tvingas spela mot en gubbe med skägg. Och som saknar ratingberäkning, och därför inte har "Matcha min rating"-inställningen när man skapar ett nytt spel. | |
| hawknbooze | 2012-10-14 21:39 | |
![]() | Felen finns kvar trots att en uppdatering av Betapet för Android gjorts sedan jag skapade denna tråden. En motspelare vars bild inte syns, och som gör det mycket svårt att öppna spelen som är intill denna har jag nu. Jag chattade med henne och frågade om hon bytt bild, men det hon gjort är att byta operativsystemversion. Kanske litet långsökt att detta ger upphov till en "osynlig bild" som gör det svårt att öppna intilliggande spel på min mobil, men det är en konstig bugg också. | |
| Siljaman | 2012-11-22 09:08 | |
![]() | Jag har samma problem. Kör med android 2.2. | |
| odin - Administratör | 2012-11-22 10:06 | |
![]() | hawknbooze, vad har du för telefon? | |
| allida | 2012-11-23 18:11 | |
![]() | fungerar ua på min samsung S2 | |
| skälletor | 2012-12-10 21:31 | |
![]() | jag har exakt samma problem som hawk...ser inte ens min egen bild o jag har Samsung galaxy s2 | |
| KJA82 | 2012-12-13 19:28 | |
![]() | Jag har fått samma problem nu. Har fungerat bra tidigare, men nu låser sig spelen som du säger. Efter ca 30 klick kan jag ibland komma in i spelen. Problemet började med att ett spel startades där motspelaren saknade bild. Jag har en Samsung galaxy Ace. | |
| gullviva1980 | 2012-12-16 20:08 | |
![]() | Har samsung sII och har inte det problemet. Däremot: har just köpt betalversionen och den är ju sämre :-( om man lägger en bokstav där man redan lagt en bokstav byter de ju inte plats.... Eftersom jag innan klankat på wf för att de inte har så men betapet kan så blev jag lite förvånad när köpe-beta inte har den supersmidiga funktionen.. :-( Saknar även sök i forumet i mobil-beta. Hittar inte gamla trådar och folk startar nya i onödan. | |
| KJA82 | 2012-12-18 19:58 | |
![]() | Finns det ingen administratör som kan svara om detta problem kommer åtgärdas? | |
| hawknbooze | 2012-12-23 00:38 | |
![]() | Jag har en ZTE Blade, och fel "1) Appen crashar ofta" händer rätt ofta (men det är inte så tokigt, för appen måste ändå tvångsstartas om nuförtiden för att visa att motspelarna gjort drag...) Fel 2) har jag inte nu, men det beror säkert på att ingen av mina motspelare nu har en "skum bild som inte ens visas". | |
| Aleu | 2012-12-23 20:14 | |
![]() | Jag har ett annat problem, men jag vet inte om det är min mobil eller appen. Jag har de senaste dygnen inte fått några som helst meddelanden om spelhändelser. Har provat att starta om, men problemet kvarstår. Är det någon mer som har detta problem? Och finns det någon som har tips på hur jag löser det? | |
| hawknbooze | 2012-12-23 20:23 | |
![]() | Sedan några veckor reagerar inte mobilen för att motspelaren lagt, utan jag måste starta om appen för att det ska visas. Jag trodde detta hanterades i en annan tråd, men lutar nu åt att den tråden bara handlade om notifieringar (som jag inte kör med). | |
| Kokonut | 2012-12-23 20:34 | |
![]() | Byt mobbe...inte haft fel en ända gång | |
| Aleu | 2012-12-23 21:32 | |
![]() | Ok, ska se om jag hittar den andra tråden då. Men det får bli på datorn :-) | |
| Ireen - Ej medlem längre | 2012-12-23 21:36 | |
![]() | Hawk har du prövat purra? Dvs gå och lägga dig och pröva på nytt i morron :) | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-12-23 21:39 | |
![]() | Löser det problemet? | |