Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 471

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Alloff2012-10-12 23:19
Antal inlägg: 2

Konstigt och förslag
1. Provade nyss lägga "lego" men fick inte godkänt. Mkt konstigt. Förvisso ett varumärke från början men är väl generiskt nu ??
2. Hade varit kul om man kunde välja spelplan utan poängrutor. El iaf med färre som i gamla tider. Nu blir det för bra betalt på korta ord och därför för avgörande vilka bokstäver man får, dvd turen.
Annars tack för kul tidsfördriv

blue_moon2012-10-13 11:23
Antal inlägg: 9713

Vem har inte försökt lägga *LEGO! Men det är fortfarande efter 60 år ett varumärke och finns inte med i SAOL.

"Idag har Lego inte längre monopol på byggklossarna, och samtliga patent är utgångna. Det är idag fullständigt lagligt i samtliga världens länder att producera och skapa liknande byggsystem av ABS-plast som är kompatibla med Legos produkter. Namnet Lego är dock ett registrerat varumärke, och företagets moderna produkter har mönsterskydd."
sv.wikipedia.org/wiki/Leg o

Idén med spelplan utan poängrutor skulle kanske vara intressant att testa, men jag tror inte den skulle bli särskilt populär. Majoriteten vill ha maximal spänning. Se bara hur många här som väljer att spela slumpad panik!

inomår1928vi - Ej medlem längre2012-10-13 19:06
Antal inlägg: 69

Fast lego finns ju också i betydelsen ungefär arbete för andra. Legotillverkning, legosoldat, legohjon* (däremot legostadga) så det är inte så konstigt att man gärna vill tänka sig att man kan använda lego som eget ord i den betydelsen. Personligen blev jag sur på att jag inte fick igenom LOTTORAd idag, men LOTTORnA gick lika bra istället.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?