Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 768 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blander | 2012-12-25 12:55 | |
![]() | Hur spela mot mobilanvändare? Hej, Skapade konto här på betapet.se för att spela via datorn, och vill spela mot en användare som på sin surfplatta laddade ner Betapet FREE och registrerade sig via det. Jag hittar dock ingenstans här på sajten där jag kan starta ett spel mot den andra användaren, ens om jag söker upp den i medlemslistan. Om den andra användaren kollar på sin mobil (Android) och försöker skapa ett nytt spel (utmaning) med min användare så står det att "blander har ej installerat Betapet i mobilen". Så min fråga är; Kan man inte spela mot varandra när den ena använder datorn? Låter ju vansinnigt korkat isåfall, vad skall det spela för roll vad man spelar med liksom :P Tacksam för svar. Tack! | |
| blander | 2012-12-25 13:48 | |
![]() | Försökte installera Betapet FREE på min Android-mobil (HTC Wildfire) istället, men Google Play säger att programmet inte stöds på min telefon, trots att det på programets Play-sida säger att det kräver Android 2.2 eller senare och jag har Android 2.2.1 installerat :( | |
| blander | 2012-12-25 14:04 | |
![]() | Gissar att det är för att mobilen är så pass liten som det kanske finns en gräns som säger att det inte går.. Kanske bara funkar på surfplattor o sådant som minsta skärmstorlek. Isåfall är min första fråga aktuell: Hur kan jag på min dator, här på betapet.se, spela mot en Android-användare som har installerat och loggat in på appen Betapet FREE? Måste ju gå på nåt vis! | |
| Mindymoo | 2012-12-25 14:38 | |
![]() | Spela i mobilens webbläsare går ju alltid. | |
| Mindymoo | 2012-12-25 14:40 | |
![]() | Alltså, din kompis måste använda mobilens webbläsare istf appen. Bäst att köra långsamt tempo i så fall eftersom det blir lite småttigare, och en del mobiler går inte att hålla förstoringen på. | |
| blander | 2012-12-25 15:10 | |
![]() | Halloj :) Jo, det kan man ju göra iofs. Men du vet alltså att man inte kan spela dator <-> mobil/app eller? Får man fråga varför det är så? Det vore nog ingen höjdare att spela i webbläsaren på mobilen just för det du säger om zoomning och storlek. | |
| blander | 2012-12-25 15:26 | |
![]() | Ser nu även att webbsidan kräver flash vilket inte finns på den andra personens mobil.. Vi behöver verkligen kunna köra via appen istället. | |
| blander | 2012-12-26 11:03 | |
![]() | Ingen som vet varför en mobilanvändare av Betapet FREE och datoranvändare av denna sajt inte kan spela mot varandra (i form av utmaning)? Har som sagt försökt kringgå problemet men det funkar inget vidare att spela webbläsare istället för appen eller att installera appen istället för att köra appen. Jag förstår inte varför det skall vara skillnad, borde väl gå att spela Betapet mot varandra oavsett om man kör app eller webbsida. Samma spel ju. | |
| Bitte - Administratör | 2012-12-26 11:07 | |
![]() | Tror att man bara kan spela mobil mot mobil och dator mot dator , eller inte bara tror är rätt säker på att det är så, visst är det samma spel men troligen olika tekniker som styr det Bitte | |
| blander | 2012-12-26 12:35 | |
![]() | Tack för svar Bitte. Jag är fortfarande nyfiken på varför Betapet har gjort detta upplägg dock. Försökte just installera Flash på mobilen för att se om vi kan köra webbsidan där istället, men Flash görs inte längre för Android (det är en Nexus 7), så det är kört också. | |
| Jonisen | 2012-12-26 17:48 | |
![]() | Precis som Bitte säger. Man kan inte via dator spela mot någon som spelar via app i mobiltelefonen/Ipaden. I Betapet-appen spelar man ju heller inte live mot varandra utan bygger på principen att man lägger drag lite närsom under dagen och har 72 timmar för att göra varje drag. Men när man spelar via dator(webbläsare) så spelar vi ju realtid mot varanndra och matcherna spelas klart på max 1 timme. Att de är så olikt uppbyggda gör att man inte kan samköra dessa. Däremot via En IPad kan man gå in i webbläsaren och gå in på betapet.se precis som på dator och via Ipaden logga in i spelrum och spela på samma sätt som dator. Nackdelen är att det går oftast fortare att placera brickor för den som spelar via dator än via Ipad men väljer man ett hyfsat långsamt tidstempo på spelet fungerar det riktigt bra om man har skaplig uppkoppling. | |
| filurflis - Ej medlem längre | 2012-12-26 18:57 | |
![]() | jag kan logga in på betapet via min Ipad men sen kan jag inte gå in i spelrum för att det står att man måste ha flash player och när jag trycker på installera står det att man inte kan ha flash i ipad eller android | |
| Jonisen | 2012-12-26 20:10 | |
![]() | Aha, visste inte att man inte kunde ha flashplayer i Ipad | |
| blander | 2012-12-26 21:02 | |
![]() | Så är det tyvärr. Adobe Flash är en produkt som ej längre utvecklas (med rätta). Så att köra Betapet i webbläsaren i sin mobil/padda är tyvärr inget alternativ i dagsläget. Efter lite trixande fick jag faktiskt in Betapet FREE på min HTC Wildfire, och det går att starta och köra. Men en detalj gör att det inte går att spela; På grund av skärmens storlek ser man inte raden med brickor, så det går inte att lägga ut några bokstäver :P Väldigt snopet. Jonisen: Tack för förklaringen. Det är precis sådär långsiktigt vi vill spela, göra ett drag varje dag eller så. | |
| blander | 2012-12-26 21:05 | |
![]() | Jag vill be utvecklarna av Betapet-appen att antingen: a) göra så att man kan spela tillsammans med datorspelare i form av utmaning där man kan lägga ett ord när man känner för det, eller b) göra så att man i appen kan scrolla både spelplan och raden med brickor, så att spelet kan spelas på skärmar som är små också. Det funkar som sagt utmärkt att köra appen på HTC Wildfire som har 3.2" skärm, bortsett att brickraden inte får plats. Kunde man scrolla upp och ner hade det funkat. Tack! | |
| Jonisen | 2012-12-27 19:26 | |
![]() | Håller med, man borde kunna spela på samma sätt som i appen via dator. Problemet blir kanske att det tar ettt bra tag att sätta på datorn varje gång man ska lägga, mobilen går snabbare att ta upp. Problemet är att de flesta idag har en smartphone där det går att ladda hem appen och målgruppen för detta förslaget är således relativt liten, vilket gör att detta troligen inte ligger på Betas förstaprio. Men har de tid får de gärna fixa det, vet dock inte hur avancerat det är att fixa och hur långt tid det skulle ta. | |
| blander | 2012-12-27 22:35 | |
![]() | Mjo, fast om man spelar så sällan så gör man det nog när man ändå har datorn igång för något annat ärende. Annars lär man ju vilja spela mer aktivt, såsom man redan kan på datorn idag. Dagens smartphones är helt klart stora nog för appen, jag tillhör nog ett undantag. Fast det finns nog fler, exempelvis många som kör Sony Experia eller vad den heter, tokliten smartphone :) Du har nog rätt att det är lågprio, men man måste ju rösta för det så de vet att det behövs! :) Något som vore ÄNNU coolare är om de kunde fixa ett webbaserat API så att folk kan bygga sina egna klienter om de vill! | |
| Rolf44 | 2013-01-04 19:49 | |
![]() | Vi har just laddat ner appen på iPhone respektive iPad mini för att kunna spela mot varann utan att vara tvungna att ha datorer med oss. Blev mycket besvikna. Vi vill kunna spela på tid, men det går ju inte. Det tar ju flera minuter innan ett lägg kommer fram! Att använda webbläsaren går ju inte heller (Flash fordras)! Dåligt! Det går snabbare med Wordfeud, så det får bli Wordfeud i fortsättningen också, trots den helknasiga "Our dictionary". Finns det förresten någon plats där man kan se Betapets skapares förklaringar till dessa begränsningar? Undrar Rolf, som gillar Betapet på datorn. | |
| blander | 2013-01-05 03:16 | |
![]() | Skumt rolf, för mig och motspelare går set typ omgående att se den ndres drag. Vet inte om din fördröjning beror på iphone/ipad eller nåt annat, finns ju flera möjligheter. Däremit finns det ingen tidsbegränsning, förutom att spelet avslutas efter tre dygns inaktivitet. Själv vill jag ha just pö-om-pö-spelande, men det vore ju fint om man kunde välja! | |
| Mogenz | 2013-06-24 13:34 | |
![]() | Bra chatt, hade behövt kunna spela mellan dator/smartphone. Jag har ingen smartphone och varken vill eller har råd att skaffa en, och har därför ingen möjlighet att spela hur som helst | |