Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ÖverPräktig2013-03-22 18:41
Antal inlägg: 141

Inför den klassiska/standard spelplanen igen tack!
Tiden är mogen att införa den klassiska spelplanen igen. Gör så att vi som tränar inför SM får ett bra träningsredskap och alla övriga spelare som gillar ett väl balanserat bräde. Fixa ett avtal med rättighetsägarna (skriver inte bolaget här) och ge dem en andel av reklamintäkterna.

Antalet spelare har ju minskat i stadig takt.

Sote2013-03-22 18:44
Antal inlägg: 3557

Tror inte att så många har slutat spela pga just det. Det är nog mer att folk spelar i mobilen istället som har gjort att det är så. Själv har jag inte spelat på datorn på evigheter men har många spel på gång samtidigt i mobilen.

ÖverPräktig2013-03-22 18:48

Hm, mobilspelel ger väl inte samma utmaning. Begränsad spelplan m.m (korta ord) . De flesta högnivåspelarna har försvunnit.

Björn K-hamn2013-03-22 19:04
Antal inlägg: 1135

Det är samma spelplan på mobilen numer överpräktig. Jag känner också en viss saknad av oböjt och den klassiska spelplanen, men spelar numer mest böjt och slumpad då flest verkar föredra det.

Rockway - Ej medlem längre2013-03-23 05:02
Antal inlägg: 48

Där inte samma spelplan, men Wordfeud har den riktiga klassiska planen med 3ggr poäng i hörnen :)

ANDERStG2013-03-23 06:13
Antal inlägg: 7560

Rockway: Hur kommer man åt den planen? WF:s normalbräde har trippelbokstav i hörnen och två trippelord symmetriskt längs varje sida. Den planen ger tråkiga spel, då är nästan random att föredra.

kajix2013-03-23 07:04
Antal inlägg: 7767

Jag tror de syftar på spelplanens storlek som numer alltså är 15x15 även i mobilen.

kajix2013-03-23 07:05

Om man spelar random ofta kommer snart rätt spelplan upp...

pabster12013-03-23 08:52
Antal inlägg: 707

Jag spelar aldrig klassiskt tror de är få spelare som föredrar det. Slumpat är ju så mycket roligare.

IShotQ-tile - Ej medlem längre2013-03-23 17:24
Antal inlägg: 518

Poängen är väl att Scrabble med originalbrädet är det som är Scrabblekonceptet som det var tänkt när spelidén utformades. Många skulle säkert tycka det konstigt att spela schack med ett annat bräde.

De allra flesta av de allra bästa har slutat spela, vilket är mycket tråkigt bara det, men framför allt är det svårare för den gemene spelaren att få upp ögonen för tävlingsScrabble i Scrabbleförbundets regi. Flera av dagens aktiva vet förmodligen inte annat än att Scrabble är "detsamma som Wordfeud".

ÖverPräktig2013-03-28 21:14

Ja, jag slutade spela här pga det. Tidigare spenderade jag otroligt många timmar här. Spelade alla typer av bräden men gillade att spela på klassiska brädet och möta de bästa (då de spelade här dvs SM-deltagarna). På klassiska spelbrädet mäts spelförmågan bäst om man kör några gånger mot samma motståndare. Saknar verkligen Betapet som det var förr i tiden och vet inte hur jag skall kunna få tillbaka det då orsaken till att spelbrädet inte har meddelats oss användare någon gång. Jag hade önskat att få det i klartext. Är villig att betala medlemsavgift för att få tillbaka det.

ingerli222013-03-29 08:16
Antal inlägg: 2

Jag instämmer, saknar det gamla. Skulle också kunna tänka mig att betala en avgift per månad eller år.

blue_moon2013-03-29 11:29
Antal inlägg: 9713

Förmodar att spelgiganten Mattels (saftiga) royaltyanspråk tvingade Betapet att ändra scrabblebrädet. Alternativet hade varit att bli en betalsajt liksom Ordspel, stick i stäv mot ursprungsidén.

Jag tycker att Betapet är outstanding och skulle gärna betala några hundra i årsavgift för att få spela på klassiskt scrabblebräde, och att förhoppningsvis få tillbaka de gamla SM-spelare som lämnade förra året.

kajix2013-03-29 12:55

Schack spelas inte nu som det gjordes när den spelidén utformades.

Sen undrar jag var de allra bästa spelarna tagit vägen? Om de helt har slutat att träna kanske ett deltagande i SM är något att överväga (frågan är ogooglingsbar på AltaVista).

pink ribbon - Ej medlem längre2013-03-29 13:06
Antal inlägg: 2906

Håller med Över.. IShot... m fl.
Interesset för scrabble har minskat avsevärt inkl live och SM.
Tror att upphovsmännen till Scrabble bet sig ordentligt i svansen när de ville förbjuda den klassiska planen på nätet.
Vi nördar saknar spelplanen, många forna spelare och sörjer en del inför sverigescrabble´s framtid.

Sagt förut men betapet är inte scrabble. Det är ett trevligt ordspel i olika varianter. Slump är populärt men det funkar inte live och i tävlingssammanhang.

ANDERStG2013-05-25 21:35
Antal inlägg: 7560

Kajix: Välkommen! Vi kan skaka... klöv?

Synd att inte Wordfeud-trenden bar längre. Mental ansträngning kan tydligen inte tävla med nya trender som lustgasmissbruk eller piercing där varken sol eller måna lyser.

med2013-05-25 23:21
Antal inlägg: 1164

Hur var det "gamla" brädet?

blue_moon2013-05-25 23:54
Antal inlägg: 9713

cdn1.cdnme.se/cdn/9-...81 4448.jpg

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?