Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 702 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nkforssander | 2013-05-25 12:42 | |
![]() | minus i rating trots vinst!? Jag vinner ett spel och går ut med mina bokstäver. Ändå får jag minus i rating. Min motståndare trodde det var pga dens dåliga rating. Men ärligt, varför dra rating överhuvudtaget då? Jag vann liksom. Ok en annan sak om jag hade vunnit och det inte var jag som gick ut med bokstäverna. Då hade jag förstått. Förklaring? | |
| Bitte - Administratör | 2013-05-25 13:30 | |
![]() | Din rating räknas ut med hjälp av flera olika variabler. Förenklat kan man säga att det är ett mått på din prestation gentemot dina medspelare och hur många matcher du spelat. Det beror även på din egen och din motspelares rating innan ni började spelomgången. Det var väl så att du hade så pass mycket högre rating så du hade behövt vinna stort för att gå på plus Bitte | |
| theKurgan | 2013-05-25 14:11 | |
![]() | Din rating är inte en ranking. En ranking ökar med varje vinst, medan din rating justeras efter prestation för att du ska kunna matchas med motståndare av likvärdig skicklighet. Således kan den, precis som Bitte påtalat, minska genom att du helt enkelt inte vinner tillräckligt stort mot någon med lägre rating. Du kommer märka att din rating kan gå upp när du förlorar också, om du spelar tillräckligt jämnt med någon med högre rating. | |