Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kingen III - Ej medlem längre | 2013-11-11 18:34 | |
![]() | Förslag ny regeländring Hejsan! Har ett förslag på en regeländring. Även om förslaget nog inte får något större gehör i dagsläget så tänkte jag ändå dela med mig av förslaget. Möjligen att det kan mogna med tiden. När man sitter med bokstäver som kan vara lite svårplacerade på spelplanen, så kan man idag chansa i all oändlighet. Provar man tillräckligt många gånger med att lägga ord på "chans", så slutar det ibland med att man lägger något ord som man inte visste fanns - och sedan rasslar poängen in. Detta tycker jag missgynnar de spelare som sitter med stora ordförråd, på bekostnad av att de med mindre ordförråd kan sitta och prova sig fram i all oändlighet. Mitt förslag till regeländring är att man enbart får lägga ett ogiltigt ord, en eller två gånger per runda. Har man inte kunnat lägga ett giltigt ord på exempelvis två försök, borde turen gå över till motståndaren. Denna regeländring skulle resultera i mindre slump, och istället motivera spelare till att utveckla sina orförråd ( i en större omfattning än vad man gör idag). Tror detta skulle vara utvecklande både för spelarna och själva speliden. | |
| mz_lzrd | 2013-11-11 18:42 | |
![]() | Man har tre chanser på sig att lägga ett giltigt ord, sedan går turen över till motspelaren. | |
| Kingen III - Ej medlem längre | 2013-11-11 18:46 | |
![]() | Inte när det gäller mobilspel. | |
| mz_lzrd | 2013-11-11 18:46 | |
![]() | Menar du att om man gör om det igen i samma spel så skulle man liksom få sig en näsknäpp? Jag vet inte jag. Det händer mig rätt ofta att ord som finns inte blir godkända. Särskilt medicinska ord. Då är det ingetp roblem med mitt ordförråd, det är bara det att jag inte kan SAOL utantill. Ord som AXON, INTRON, SOMA, KAUDAL är tveklöst ord, men de är inte giltiga i betapet. | |
| mz_lzrd | 2013-11-11 18:47 | |
![]() | Jaha Kingen, förlåt då. Det låter ju rätt trist, för att inte säga väldigt trist. | |
| julkulan | 2013-11-11 18:51 | |
![]() | Men kanske mer rättvist. | |
| mz_lzrd | 2013-11-11 18:55 | |
![]() | Varför är det mer rättvist att man får chansa i all evighet? | |
| julkulan | 2013-11-11 18:59 | |
![]() | Det menade jag inte. Mer rättvist om man INTE får chansa i all oändlighet. | |
| malmöiska | 2013-11-11 19:11 | |
![]() | Spelar du på datorn kan du ju bara chansa två gånger | |
| Kingen III - Ej medlem längre | 2013-11-11 19:14 | |
![]() | Om det stämmer så skulle det i så fall vara olika regler kring denna punkt, beroende på om man spelar på dator eller via en app. Då bör det vara ganska rimligt att regeln införs även på appen. | |
| Måns_E | 2013-11-11 19:57 | |
![]() | Ännu bättre vore det om man införde ett utmaningsläge, där motståndaren kan välja om ordet skall godkännas eller inte. | |
| Stormgalen | 2013-11-14 20:47 | |
![]() | Nä, börja spela schack istället. Det är mer utmanande. Topplistan här är dopad ingen får mer än dryga 5000 i normalt spel. Att komma upp till 4500-5000 tar kanske ett år om man satsar och har IQ i Mensa-klass. | |
| pajsarn77 | 2013-11-16 22:41 | |
![]() | Så du Kingen III menar att genom att INTE få prova sig fram med bokstäver lär man lär sig nya ord?! Då förstod jag inget av det du skrev. Såklart man lär sig nya ord just med att få prova sig fram. Vem har sagt att stress är bra för inlärning/förståelse?! Jisses, hoppas du inte jobbar inom skolan... Betapet på webben kontra mobilen är helt två olika saker och hoppas det förblir så. Förväxla inte dessa och föredrar du den enda framför den andra så håll dig till det som passar dig! | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-11-16 23:25 | |
![]() | Åh! Utmaningsläge vore ju skitkul!!! | |
| med | 2013-11-16 23:45 | |
![]() | Sådana ord som man chansar på, tycker jag är svåra att komma ihåg vid annat tillfälle | |