Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående20 512

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nematod2014-02-24 00:03
Antal inlägg: 7

Rankinglistan borde skilja på slumpbräden och vanliga bräden
Hej!
Det blir helt galna rankingpoäng när folk använder slumpbräden, jämfört med vanliga bräden.

Ok, tänker ni, det jämnar väl ut sig i längden?
Nej, det gör det inte. Är man duktig spelare så vinner man ganska lätt på slumpbräden också, om man inte har oflyt genom att den andra får lägga första draget och har 3 röda bonusrutor intill varandra. I annat fall kan man spela taktiskt och vinna om man utmanar nån lite sämre spelare. Kruxet är att när man vinner på slumpbräden så gör man det oftast med rätt stor marginal, och får då väldigt mkt ratingpoäng. Det är med största sannolikhet så top-10-gänget lyckats få så ohyggligt mycket ratingpoäng.

Om man inte gillar att spela på slumpbräden så blir ratinglistan lite meningslös och orättvis, eftersom man aldrig har en chans att konkurrera med såna spelare.

Jag är rätt säker på vad jag talar om, och att det här är ett problem. För jag har spelat både wordfeud och betapet väldigt länge. I seriespel en i wordfeud har jag legat i högsta eller näst högsta divisionen i flera säsonger, så jag vågar påstå att jag är hyfsat bra och har hyffsad koll på matematik, sannolikhet och såna prylar.

Så mitt förslag är helt enkelt:
Gör en ratinglista för slumpbräden, en för vanliga bräden och skilj gärna även på strict och böjd form, eftersom det också kan ge lite olika mycket ratingpoäng, eftersom det oftast blir lägre vinstmarginaler när man kör strict, vilket gör det ännu svårare att klättra upp i rating.

Jag tänkte lämna betapet-appen nu, men kommer att återkomma om/när ni fixat ratinglistorna. För jag gillar ju betapet annars :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2014-02-24 00:07
Antal inlägg: 31064

Hej!

nematod2014-02-26 07:31

Hej hopp!

Porla - Ej medlem längre2014-02-26 07:49
Antal inlägg: 1471

Bra förslag. Jag har haft samma tankar.

krolichka2014-03-01 08:00
Antal inlägg: 22

Det är inte det största problemet med rating listan i betapet mobil. Det största problemet är att det är alldeles för enkelt att fuska genom att skapa två egna konton o spela mot sig själv och låta det rätta kontot vinna över extrakontot o på så vis nå omöjliga ratingpoäng. Jag låg tvåa ett tag i betapet mobil på drygt 4000, o ettan hundra poäng högre då vips nån flög upp i 5000 på ett par dagar. Kollar man på toppen idag är det skrattretande rating, helt omöjligt att nå de poängen på ärligt sätt. Så, jag har tröttnat på att admins inte gör något åt det. Jag har föreslagit att man borde införa så man kan se vilka personer en spelare har mött de senaste tio rundorna, då skulle man se om det är samma påhittade konto som den personen spelar mot. Eftersom inga åtgärder gjorts så använder jag mig nu av wordfeud istället o spelar seriespel i division 1.

nematod2014-03-01 13:13

Bra förslag krolicha! Ses snart i serieettan på wordfeud.se ;)

stikkan 512014-03-23 08:56
Antal inlägg: 35

Testa och utmana dom som ligger i raitingtoppen!

martinnor2014-03-23 09:36
Antal inlägg: 2

Finns ju många sätt att fuska på. Finns ju datahjälpmedel för både Wordfeud och Betapet. Man kan ha listor med färdiga ordförslag. Så det går att fuska i både Wordfeud och Betapet. Men de som fuskar på något sätt. Vad har de egentligen för glädje av att vinna?

Cozgubbe2014-03-23 09:45
Antal inlägg: 2013

Kör en match mot mig! Jag skiter i ratingen, räknar bara i procent på vinster. Jag vinner ganska ofta men förlorar rating lika ofta. Tycker det är viktigare att vinna än att få hög rating. :)

dinodog2014-03-23 10:10
Antal inlägg: 4973

Jag spelar för att det är kul. Vinner jag är det en bonus, förlorar jag tja vad gör det.
Åker jojo med ratingen men så länge det är kul spelar det ingen som helst roll.
Tittar aldrig i ratinglistan och spelar helst slumpat bräde.
Det är ju det som är kul, när man kan lägga över många röda och gula brickor, och få galet många poäng.
Vilket inte händer särskilt ofta för mig.

Bitte - Administratör2014-03-23 10:13
Antal inlägg: 24116

Jag spelar med och mot de som vill spela med mig och skulle inte orka bry mig om någon nekar, För trots allt så är det ju valfritt vem som man väljer att nöta

Bitte

stikkan 512014-03-23 21:20
Antal inlägg: 35

Vad är det för mening med en raitingtopplista som det går att manipulera i som man vill?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?