Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
caisal | 2014-03-21 08:29 | |
![]() | Poängsättningen Har försökt att läsa betr poängsättningen men tycker det känns rörigt. Frågar istället ifall ngn kan tänka sig att svara. Spelade tidigare och vann. Både betr tiden och poäng. Men när det gällde min "rating" så förlorade jag 7 poäng. Blev förvånad men det kanske är så när man spelar med ngn som har lägre poäng än sig själv??? Är det så? Måste man ha en större poäng- och tidsmarginal för att få poäng? Och var kan gränsen i så fall tänkas gå? | |
Bitte - Administratör | 2014-03-21 08:48 | |
![]() | Syftet med ratingen är att visa hur skicklig du är, inte att belöna dig när du har vunnit en match. Om du möter en spelare med lägre rating så förväntas du vinna med en viss marginal. Om du inte lyckas med det så har du gjort sämre ifrån dig än vad som var förväntat och du förlorar därför rating även om du vinner matchen. Du tänker rätt om man möter en sämre spelare måste man vinna med med än om man möter en bättre spelare , för att gå plus i raitingen Bitte | |
caisal | 2014-03-21 09:43 | |
![]() | Ok tack! Då förstår jag ännu bättre varför jag inte är så poppis att spela med. Har ju låga poäng. :-) | |