Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
flirup | 2015-04-16 15:54 | |
![]() | ordfundringar ibland blir jag mkt förvånad över att vissa ord inte är godkända & uppenbarligen inte finns med i saol idag är det ordet barb vad tycker ni andra om barb? det är alltså en typ av fisk | |
Bitte - Administratör | 2015-04-16 16:26 | |
![]() | Ta frågan med Svenska akademin Bitte | |
mz_lzrd | 2015-04-16 17:24 | |
![]() | Det finns en massa facktermer som inte är med heller. Barb är med i svenska akademins ordbok, SAOB, som har alla skrivna svenska ord från 1500-talet tills nu. Men betapet använder SAOL, som givetvis är betydligt mindre omfattande. g3.spraakdata.gu.se/saob/ | |
kuttile - Ej medlem längre | 2015-04-16 17:32 | |
![]() | Jag förstår inte varför man som representant för Betapet skriver ett inlägg likt ditt eget, Bitte. Utöver att det inte är vidare trevligt, tycker jag det är en beklämmande attityd att kväsa diskussionen synbarligen utan anledning. De allra flesta här förstår att ordlistan in bestäms av Betapet, men för den skull kan man väl vilja diskutera ord som inte är godkända. För inte inte så länge sedan utkom dessutom en ny upplaga av Svenska Akademiens Ordlista, och särskilt i ljuset av det tycker jag Betapet borde välkomna diskussioner kring ord, och den aktivitet som finns. Det kan ju inte ha gått någon långvarigt involverad förbi att forumaktiviteten sjunkit sedan föregående upplaga av ordlistan kom ut 2006. Att var och en enskild, representant för Betapet oaktat, inte har ett intresse av att följa ordlistan och hur den förändrar urvalet av spelbara ord respekterar jag, men varför ska andra som har det inte få ägna sig åt det på en sida för ett ordspel utan kommentarer enligt ovanstående från representanter? | |