Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 098 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Tommy 1979 | 2015-05-22 09:18 | |
![]() | Förslag: ta bort möjligheten att ge upp Hej! Vad skulle ni tycka om ovanstående förslag? Jag menar inte att man ska ta bort möjligheten att ge upp helt och hållet, bara införa det som ett alternativ. Precis som du väljer typ av spelbräde och speltid skulle du i så fall kunna göra det omöjligt att ge upp. Det känns som att spelet skulle bli rakare och mer schysst då. För att undvika "missbruk", folk som startar ett spel och sen ger fan i att lägga bara för att jävlas (eller vad de nu kan ha för skäl) kan man ju göra så att matchen avslutas automatiskt om någon av spelarna har haft t ex fem drag i rad där tiden gått ut utan att vederbörande lagt något ord. Vad tycker ni andra här på Betapet, och spelvärdarna, om förslaget? | |
vindars | 2015-05-22 10:06 | |
![]() | Why? | |
Blasse | 2015-05-22 10:16 | |
![]() | Nja vet inte det, det är ju så att det är en del skummisar här som ofredat kvinnliga deltagare och då måste dom kunna avsluta spelet för att bli av med äcklen . Det är sorgligt nog så i den värld vi lever i att det finns konstiga typer och dom måste man ha möjlighet att kunna avisa Skulle man ha det som ett alternativ man kan välja så räcker det ju med en gång som man glömmer och då är det otrevligt för den som blir utsatt | |
Tommy 1979 | 2015-05-22 13:28 | |
![]() | I och för sig, den aspekten tänkte jag inte på. Det går tydligen att missbruka och jävlas med allt :-( | |
kuttile - Ej medlem längre | 2015-05-22 16:24 | |
![]() | Det känns som den här spelformen mest skulle komma att användas för spel mot de man redan är litet bekant med; personer som man ändå kan be att spela färdigt. Utöver scenariot Blasse nämner, som väl får anses vara det främsta skälet att inte göra verklighet av förslaget (oavsett om det män eller kvinnor som drabbas, vill jag tillägga), tycker jag också att det skulle kännas "sådär" att (råka) ansluta till ett spel på obegränsad tid där det inte går att ge upp. Dessutom faller hela idén på att segern tillfaller spelaren vars motståndare varit nedkopplad(e) från spel under 5 minuters tid. | |
Tommy 1979 | 2015-05-22 17:02 | |
![]() | Tanken bakom mitt förslag är att göra det möjligt att i någon mån undvika okynnesspelare, alltså personer som avbryter var och varannan match de startar, och därmed öka möjligheten att få sportsliga och ärliga spelomgångar. Men det kanske inte går att lösa på det sättet. | |
kuttile - Ej medlem längre | 2015-05-22 17:13 | |
![]() | De kommer förmodligen bara stänga ner spelrummet istället. Fördelen är för liten och potentiellt noll, vilket inte uppväger de många, mer besvärande nackdelarna med förslaget. | |
hove - Ej medlem längre | 2015-05-22 17:34 | |
![]() | I de flesta spel och sporter så kan man ge upp, ex tennis, schack osv. Om man då ger upp har man förlorat. Så verkar det inte fungera här. Jag hittar ingen information om detta. Någon som vet? | |
Bitte - Administratör | 2015-05-22 17:53 | |
![]() | Dock finns ju många orsaker till att någon avbryter och det är ju alltid den som blir kvar som tjänar på det . Bitte | |
Iren12 | 2015-06-06 09:31 | |
![]() | På mobilspel får man pyttelite plus om personen ger upp/gått över tiden 72h. Haft flera matcher där jag fått 0 då ovanstående hänt. Bättre vore väl att straffa den som ger upp med mera minus! | |
Remiremi | 2015-06-22 23:51 | |
![]() | Jag förstår ändå inte vitsen med förslaget! Om du råkar ut för någon som ger upp är det väl bara att starta en ny match? Vari ligger problemet egentligen? Vill du spela klart matchen? Vad är då meningen om du inget motstånd har? Eller vill du vinna jättestort mot någon som inte spelar bra? Reniremi | |