Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 098

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dumtjej2015-06-18 19:00
Antal inlägg: 5

Varför ansiktet på bild?
Hej jag undrar varför man måste visa sitt ansikte på sin profilbild? Man får tydligen inte ens ha solglasögon på bilden läste jag. Varför får man inte ha sin katt som sin profilbild? Eller en vacker naturbild som man själv fotat? Varför är det så viktig att man visar sitt ansikte? På ett ordspel liksom...
Jag bara undrar.
Mvh

le-lou2015-06-19 09:16
Antal inlägg: 17500

Det är många som undrat detta :). Du har ju tex en förinställd tecknad katt just nu, det borde ju inte spela nån roll om du laddar in en bild på din egen katt eller på ditt ansikte, det borde vara upp till spelaren kan man tycka..

Tommy 19792015-06-19 09:30
Antal inlägg: 1182

Jag håller helt med frågeställaren. Betapets strikta bildregler är enbart tramsiga och fyller som jag ser det ingen funktion. Det här är knappast någon dating-sida och profilbilden är något man har mest för skojs skull. Hur kan de ens vara säkra på att det är en bild på ens eget ansikte man publicerar?

Aleu2015-06-19 09:36
Antal inlägg: 1297

Jag håller även jag med till fullo! Jag vet att det finns personer som har andra än sig själva på sin profilbild. Så länge det inte är någon kändis så är det ju praktiskt taget omöjligt att veta vem som är på bilden.

malt742015-06-19 09:40
Antal inlägg: 172

Samtidigt kan man tycka att om man ändå inte vill visa sig ( vilket kan vara trevligt att se hur den man spelar mot ser ut) så spelar det väl ingen roll om man har giraffen eller katten här istället för en bild på typ en solnedgång ... .. Jag tycker det är bra med reglerna ansikte och inget annat... Annars kommer lättklädda bilder eller annat som kan uppfattas som stötande börja komma in och vart går då gränsen... Ben, en bar överkropp en text med politiskt budskap ... Vem ska behöva ta beslut och ansvar för det?
Tack till er värdar som lägger ner så mkt tid för att det ska vara trevligt här...
Glad midsommar

Nora1 - Ej medlem längre2015-06-19 09:44
Antal inlägg: 2885

Jag tycker att man borde få ha vilken bild man vill. Om man gillar att diskutera i forumet så är det lättare att komma ihåg vem som skrivit vad tidigare eftersom det är lättare att komma ihåg en bild än konstiga nick.

Snickaren_X2015-06-19 10:34
Antal inlägg: 458

Jag fick inte ha en bild för jag visa lite bar överkropp, nästa bild hade jag solglasögon och även den blev nekad, hade cigarr i munnen på en bild och även den blev nekad....men dom som har bilder på kändisar och djur eller annat är helt okej??

tapa2015-06-19 11:21
Antal inlägg: 47

Vore bra om någon "överrock " svarade något klokt på detta....

klobba2 - Ej medlem längre2015-06-19 11:52
Antal inlägg: 2332

Varför inte??

Bitte - Administratör2015-06-19 12:50
Antal inlägg: 24153

2007-06-08 00:26

Så här motiverade en av upphovsmännen bakom Betapet (Monk) bildreglerna när de ändrades:

"Reglerna ändrades eftersom vi som skapat Betapet tycker att sajten blir roligare med att visa "senast inloggade". Och att då visa riktiga ansikten på medlemmarna och inte bilder på en tecknad gubbe eller t.ex. en katt.

Många andra communitys har precis samma regler ang. profilbilder och jag förstår inte varför det inte skulle fungera här. Dessutom kommer ju de som har gamla bilder att få behålla dessa (åtminstone på profilsidorna)."

odin - Administratör 2007-06-11 20:03 säger även detta
"" Dessutom kommer upphovsrättsaspekten in i det hela och på detta sätt slipper vi bry oss lika mycket och kolla upp om en bild bryter mot den.""

le-lou2015-06-19 14:36
Antal inlägg: 17500

Den enda skyldigheten man har som sajtägare att plocka bort bilder om upphovsmannen hör av sig, man kan skriva in det i vad som gäller för den som blir medlem (Terms of service). Sedan det andra argumenten faller ju lite eftersom vi ändå har tecknade bilder av djur redan från start...om man inte väljer att ladda upp nån alls.
Min fråga är väl främst varför man envetet vill hålla fast vid detta när så många medlemmar verkar vilja ha det annorlunda? Känns som en löjlig principfråga bara, som är huggen i sten. Trist.

conny jash2015-06-19 14:37
Antal inlägg: 103

Jag tycker reglerna är bra som de är. Man vill ju se personen som man spelar med..inte en bild på deras husdjur eller annat trams!

Silfverkrok - Ej medlem längre2015-06-19 14:56
Antal inlägg: 7174

hahahaha

klockrent, conny jash :)

Ryttmästaren2015-06-19 16:29
Antal inlägg: 12

Håller med dig le-lou. Detta är korkat. Man kan skicka upp en bild på vem som helst och påstå att det är en själv. Ingen kan kolla, om nästa steg inte blir att kräva bevittnade personbevis Som bifogas fotot.

annakarineli2015-06-19 16:38
Antal inlägg: 2519

Jag tycker också att bildreglerna är lite överdrivna då jag nekats flera gånger på grund av att jag har foton som inte varit tagna precis rakt framifrån, utan där jag haft huvudet lite vridet -vilket jag på ett eller annat vis nästan alltid har om någon annan har tagit bilden. Det blir lite fånigt när Betapet nekar profilbilder som jag använder på alla andra sidor jag är medlem på...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?