Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 098 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nosahunden | 2015-06-27 10:45 | |
![]() | cis Begreppet cis och cisperson är numera vanligt. Märkligt att det inte finns i ordlistan. Det blr ändras tycker jag. Definition från rfsl.se: Cis-person En person vars juridiska kön, biologiska kön, könsidentitet och könsuttryck är linjärt, hänger ihop och alltid har hängt ihop enligt normen. Exempelvis en person som föds med penis, ser sig själv som kille och har könet man registrerat som kön i folkbokföringen. Ordet rör könsidentitet och könsuttryck och har ingenting med sexuell läggning att göra. Cis är latin för ”på samma sida”. | |
kajix | 2015-06-27 10:49 | |
![]() | Cisperson finns i ordlistan SAOL 14. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-06-27 10:49 | |
![]() | Skriv till SAOL och föreslå det. Själv hoppas jag att BB ska komma in, jag menar det är ju det man säger när man ska in på förlossningen. Och PMS, som ju är ett vanligt uttryck numer. | |
kuttile - Ej medlem längre | 2015-06-27 11:59 | |
![]() | Det är dags för några som skrivit i den här tråden att uppdatera sig lite. För inte så länge sedan utkom SAOL i en ny upplaga - den 14:e i ordningen - där både BB och PMS upptagits. Det kommer dock ta sin tid innan den utgör rättesnöre för Scrabblespelande. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-06-28 15:03 | |
![]() | @kuttile Men vad bra, då lönar det sig att skriva in med andra ord! :) Uppdatera mig behöver jag inte göra eftersom Betapet inte använder SAOL 14 ännu. | |