Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 050

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rombis - Ej medlem längre2015-08-06 10:58
Antal inlägg: 12458

Förslag betr "slumpat" spelbräde!
Hej.

Ett stort problem när det gäller det så kallade "slumpade" spelbrädet är att det vissa gånger går att få fruktansvärt höga poäng på första lägget, även på mycket lättfunna ord - ibland innan motståndaren ens hunnit lägga något! Detta är när det kryllar av färgade rutor på någon startrad, horisontellt eller vertikalt.

Detta problem har uppkommit en rad gånger i mina matcher. Vid ett tillfälle fick min motståndare över 900 poäng på första lägget, innan jag ens hunnit lägga något. Sådant avgör ju i praktiken matcherna direkt och är definitivt inte kul!

Jag har dock ett konkret förslag för att komma tillrätta med detta: Gör om de slumpade brädena så att det ALDRIG finns färgade rutor på startraderna (vare sig horisontellt eller vertikalt)!

Vad sägs om det?

Hälsningar

Rombis

RambleTamble - Ej medlem längre2015-08-06 11:24
Antal inlägg: 2728

Då är det ju inte slumpat längre.
Gillar du inte att slumpen styr så välj ett annat bräde.
Antar att du tyckt det var ok om det var du som fick starta med 1269 poäng.

PetLin22015-08-06 11:34
Antal inlägg: 298

Det är väl bara att spela på standardbräde istället

Emanlas2015-08-06 11:45
Antal inlägg: 92

Tycker det är ett bra förslag. Möjligen kan man tillåta 1-2 färgade rutor. Resten av brädet är såklart slumpat, men båda spelarna hinner få möjlighet att påverka utgången av matchen.

kajix2015-08-06 12:24
Antal inlägg: 7767

Jag spelar aldrig slumpat, men tidigare fanns väl en fredad zon där inga bonusrutor uppenbarade sig. Det gällde webbspelet. I appen vet jag inte.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?