Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
topazaz | 2015-10-24 16:38 | |
![]() | Magenta Lite upprörd att magenta inte är med i ordlistan?! Det är ju med i SAOL. Kan ni lägga in det snarast så jag kan göra en rullning och vinna spelet, det är ju blodigt allvar det här! | |
kajix | 2015-10-24 17:26 | |
![]() | Magenta finns inte i SAOL. | |
kuttile - Ej medlem längre | 2015-10-25 01:16 | |
![]() | MAGENTA står i SAOL14 som utkom i april. Gissningsvis har inte Betapet förhandlat till sig rättigheterna att använda denna ordlista. Det dröjer förmodligen att få till stånd ett sådant avtal. Ansvariga för spelsidan har inte postat någon som helst information beträffande en ny ordlista, varför man får anta att det inte är särdeles prioriterat att hålla allmänheten informerad i denna fråga. Åtminstone inte innan ett avtal träffats med Svenska Akademien. | |
kajix | 2015-10-25 07:35 | |
![]() | Okej, mitt fel, jag visste inte att magenta lagts till i den nya utgåvan. Betapet använder för övrigt samma ordlista som Svenska scrabbleförbundet. När SSF byter så byter nog betapet också. Jag har svårt att tro att betapet byter innan förbundet. | |
Bitte - Administratör | 2015-10-25 08:01 | |
![]() | Enligt Admin så kan det vara klart med SAOL 14 i slutet av året Bitte | |