Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 012

Forumkategorier

Användare Inlägg  
frankkiz2015-11-14 09:03
Antal inlägg: 3

Tidsvarianter på mobilen
När kommer tidsvarianter i mobilversionen, liknande de som finns på pc? Åtminstone begränsa betänketiden till några minuter så att partierna inte kan dra ut på tiden i flera dagar.

Adaptiv - Ej medlem längre2015-11-15 19:19
Antal inlägg: 1277

Yea, vill ha panik i mobilen!

susila2015-11-15 19:57
Antal inlägg: 459

Ja, det vore onekligen väldigt kul.

meramera2015-11-18 08:38
Antal inlägg: 252

Det hade varit skitkul med ett spel som var lite tidsbegränsat i mobilvariant. Men önskemålet har varit upp tidigare och
det verkar inte vara aktuellt med ett sådant.
Det skulle vara guld om det åtminstone fanns ett 24-timmarsspel, då är ju motparten tvungen att göra minst ett drag per dygn.
Idag finns det spelare som sitter o väntar nästan hela tiden innan de gör sitt drag. Jag fattar inte varför!

Meramera

marmotte2015-11-18 10:08
Antal inlägg: 346

De sitter kanske inte direkt och väntar, meramera.

Det är lite konstigt att ingen gör en snabbare spelvariant till appen, det känns som att Betapets ledning inte är så intresserade av sina användare. Och det måste de ju självklart inte vara. Om de tycker att det räcker bra som det är, så får de tycka det.

naturstig2015-11-18 10:57
Antal inlägg: 4

Antagligen löser man det genom att spela mot många. Då gör det ju inte så mycket om det dröjer någon dag för vissa av motspelare. Funderar förresten ibland på hur många man spelar mot på en gång? Jag har 5-7 spel igång men ser att en del har spelat mångdubbelt fler totalt än jag.

meramera2015-11-18 13:41
Antal inlägg: 252

Nä, dom sitter väl kanske inte o väntar. Det var en dåligt formulerat av mig.
Men det känns alltför många gånger så
Och nej, att ha många spel igång är ingen lösning. Jag har alltid mellan 10 och 15 spel igång i telefonen och jag irriterar mig lika mycket ändå på dom som gör ett drag varannan dag.

Och ja, det stämmer nog att de inte är så intresserade av någon förändring!

Meramera

marmotte2015-11-18 14:31

Jag har också många spel igång samtidigt men ibland är det motståndarens tur på alla och man vill spela beta. Då öppnar man ett nytt spel till, motståndaren gör ett drag och sen jaha. Stopp.

Vore det jättekomplicerat att skapa en sådan funktion, eller?

marmotte2015-11-18 16:57

Jag undrar alltså uppriktigt, inte hånfullt eller ironiskt på något vis. Jag skulle själv aldrig kunna konstruera en sådan app =)

frankkiz2015-11-18 19:58
Antal inlägg: 3

Exakt så marmotte, när jag vill spela så vill jag spela...inte vänta...så svårt är det förstås inte att att anpassa. Det finns ju redan idag en tidsbegränsning. Ett första steg är ju att begränsa den avsevärt.
Kom igen nu betapet!

Mormodern492015-11-18 23:43
Antal inlägg: 8354

Just nu har jag spelare som vi startade den 2 november med . Ock det tycker jag är vansinnigt , att det ska pågå så länge . Jag blir irriterad på det

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?