Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 159

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Noctula6662016-01-20 14:53
Antal inlägg: 2

regler för profilbild
Kan någon förklara för mig varför det är olika regler som gäller för att få godkänd profilbild?
Jag har sett många godkända profilbilder på väldigt långt håll, folk som sitter i profil, folk som tittar ner mm.
Men när jag försöker ladda upp ett foto är dom jättenoga och underkänner så gott som varje foto.
När jag ifrågasatte hur dom godkände fotona så fick jag till svar "tro inte jag kommer godkänna ditt foto bara för att du klagar på andra som jag har godkänt."
Seriöst?

Noctula6662016-01-20 14:58
Antal inlägg: 2

Borde det inte vara samma regler för alla?

Bitte - Administratör2016-01-20 15:19
Antal inlägg: 24153

Jag har svarat dig att samma regler gäller för alla.och jag godkänner enligt gällande regler ..om någon annan tidigare godkänt bilder som inte följer reglerna får det stå för dom.

Samt att det inte hjälper att påpeka att andra har fått.

Bitte

mz_lzrd2016-01-20 15:36
Antal inlägg: 2498

Har man en riktigt gammal profilbild så kan den t o m föreställa ens sällskapsdjur. Det är för att den godkändes innan de nyare reglerna tillkom och admin sitter inte granskar och sorterar ut alla medlemmars gamla bilder. Så nästa gång ni ser en bild som stör ert finstämda sinne för Ordnung kan ni kolla hur länge medlemmen har varit medlem. Är det t ex sedan 2003 så kan ni lugna er med att det förmodligen var väldigt länge sedan bilden godkändes och ni har inte blivit utsatta för negativ särbehandling.

Bitte - Administratör2016-01-20 15:44

Tack för en bra skrivning mz_lzrd tror det car under 2007 som de nya reglerna kom.

Bitte

toonfisken2016-01-20 15:58
Antal inlägg: 732

Det är svårt att lägga in en bild , "försök med en mindre bild" blir svaret .
Kan man inte få lägga in en "stor" bild och sen beskära ?

Bitte - Administratör2016-01-20 16:02

För din bild ska godkännas måste den uppfylla följande krav:

Bilden måste visa hela ditt ansikte framifrån och vara relativt nytagen. (Här inbegrips även att solglasögon/mörka glasögon inte får skymma hela ansiktet!)
Bilden måste vara av hög kvalité och får inte vara manipulerad i ett bildprogram/förvrängd så att den ser onaturlig ut.
Bilden får ej innehålla alltför överdrivna gester/grimaser/tecken. Det får också endast vara en person på bilden, du.

Emollas2016-01-20 16:56
Antal inlägg: 1082

Hur vet ni om bilden är relativt nytagen?

Lill-IT2016-01-20 17:31
Antal inlägg: 31559

Tonfisken.. det är inte storlek i yta utan i dataminne som är för stort.
Har du ett bildredigeringsprogram då öppna bilden där och spara för webben så blir bilden automatiskt mindre.
Om du behöver hjälp så skicka ett pm till mig så får du min mejladress.
Då kan du skicka bilden till mig så fixar jag det. :)

toonfisken2016-01-20 18:28
Antal inlägg: 732

Tack , jag förstår att det inte är ytan =) Ska försöka igen , annars återkommer jag .

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?