Spelrum
Giraffen29
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 464

Forumkategorier

Användare Inlägg  
shaine2016-03-29 21:21
Antal inlägg: 7

Nu e jag sur!!
Nu är det tredje gången jag får minus när jag vunnit!! Detta e ett jättekul spel på alla vis men det e ju faktiskt också en del av spelet att man får öka sin rating. Om det inte finns en support som kan besvara o åtgärda problemet så e jag rädd för att det inte kommer vara några spelare kvar till slut, iaf inte jag för det e inte kul då när det e så här. Hoppas på en lösning Med vänlig hälsning, Åsa

Maitan2016-03-29 21:29
Antal inlägg: 43

Om du möter någon som har ganska mycket lägre raiting än din så går man minus. Ja såvida du inte vinner väldigt stort. Så bäst är väl att möta någon som har högre eller ungefär likvärdig om du vill öka din raiting när du vinner. Ja och om du vinner mot någon som har högre raiting kan du gå plus en hel del. Eller förlora och ändå gå plus i raiting. :-) Lycka till!

kuttile - Ej medlem längre2016-03-29 22:03
Antal inlägg: 21

Visst är det en del av spelet att man får öka sin rating, men då ska man ha förtjänat det också. Det är det som är vitsen med den mer rättvisande ratingformel som tillämpas i nuläget.

Nuvarande system är bra. Det är inget "problem" och inget bör "åtgärdas". Du är ju lika självisk som skaparen av nedanstående tråd, vari du kunde postat ditt inlägg.

www.betapet.se/forum...ad id=35596

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2016-03-29 22:08
Antal inlägg: 5791

Läs spelreglerna så förstår du hur det är uppbyggd. Vill du ha "rättvisa" matcher så sök bara motståndare som ligger till som du själv.

Ingen kommer att sluta. De flesta vet detta.

You Punk2016-03-29 22:36
Antal inlägg: 2

Ja. alltså, det är väl liksom upplagt så att alla kan möta alla så att säga. De spelare du vunnit över har sett till ratingen varit så mycket lägre rankade att du helt enkelt inte slog dom med tillräckligt mycket poäng för att behålla din egen rating.

toonfisken2016-03-29 23:08
Antal inlägg: 732

Det är ett rättvist system , det är nog så i de flesta spel , lycka till !

volpe1964 - Ej medlem längre2016-03-29 23:21
Antal inlägg: 6106

Att vinna är stort att ha kul är större :)

ookies2016-03-29 23:42
Antal inlägg: 1

Visst är systemet "rättvist" så länge man bara spelar mot andra som ligger lika i ranking, men då kringgår man ju också hela problemet.

Poängfördelningen går såklart att vikta på olika sätt men brukar oftast handla om hur många poäng som vinnaren ska få från förloraren (Elo), mer sällan tvärt om.

Sen spelar det väl egentligen mindre roll hur man räknar eftersom det trots allt är samma regler som gäller för alla, så det blir ändå en jämnvikt till slut.

shaine2016-03-30 09:49
Antal inlägg: 7

Ok tack för alla svar. Har inte förstått det som Maitan så bra förklarat nu,tack för det. Förstod inte att man kunde förlora poäng fast man vann o började nog spela utan att ha läst ordentligt. Detta e kul som sagt så nu när jag vet bättre så blir det ju ännu bättre, tack!:)

mz_lzrd2016-03-30 11:18
Antal inlägg: 2498

När du lägger upp ett eget spel kan du döpa det till "ca 1000" eller likn, för att locka till dig spelare som har liknande rating som din.

Minnie662016-04-05 21:05
Antal inlägg: 1

Lite surt är det när man faktiskt har vunnit. Jag blir sur på att jag har gjort tre rullningar men att det inte står nånstans, står fortfarande bara en nolla....varför?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2016-04-05 21:21
Antal inlägg: 5791

Tror att det kan ta en stund innan rullningarna syns.

Skit i det och fortsätt rulla och ha roligt. :)

le-lou2016-04-05 21:45
Antal inlägg: 17500

Hahahaha.

kuttile - Ej medlem längre2016-04-06 09:21
Antal inlägg: 21

Det är inte så att du bara glömt att välja rätt ordlista i statistiken, så att du ser en ordlista för vilken du presterat just 0 rullningar?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?