Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
tjafs | 2016-10-17 09:27 | |
![]() | Fråga om vinst / förlust Undrar om jag kan få ett förtydligande. Förlorar alltid den som drar över tiden? Tycker det känns som om det skiftar från gång till gång. | |
HöstSjal | 2016-10-17 09:34 | |
![]() | Nej, det beror ju alldeles på ställningen. Har den som drar över tiden mer poäng så kan lika gärna denne vinna. Om man däremot drar över tiden så att den når max så förlorar man alltid. | |
mz_lzrd | 2016-10-17 09:35 | |
![]() | Nej, det beror på hur stort poängövertag ena sidan har. Har man jättestort poängövertag o inte för hög rating kan man vinna fast man drar över tiden. Det är därför man ska spela färdigt även om ena parten avviker. | |
tjafs | 2016-10-17 09:50 | |
![]() | ok tack för info | |
tjafs | 2016-10-17 10:00 | |
![]() | Undrar just var gränsen går. Jag spelade en match som var seg. Svåra lägen lite då och då och speciellt i slutet. Motståndaren passade i ett. Jag lade vad jag kunde och bäddade för öppningar. Båda drog över tiden och jag var den som först nådde maxtid. Efter poängavdrag hamnade jag på runt 30-40 poäng. Motståndaren på 0 och vann. Med facit i hand borde jag passat mig igenom de tuffa lägena. Precis som motståndaren, som verkade ha det som taktik. | |
en dum en | 2016-10-17 10:39 | |
![]() | Det är trist när man får en sådan motspelare som passar hela tiden. | |
tjafs | 2016-10-17 13:46 | |
![]() | Tyvärr händer det alltför ofta. Speciellt vid tuffa lägen. Då det finns få ställen att bygga ord på och då de flesta av dessa ligger i anslutning till röda rutor. Många här som passar hela tiden tills de får guldläge. Tiden går för den som är reko och lägger sina bokstäver där det finns möjlighet, medan "fegisarna" sparar sina sekunder, för att sedan lägga ord med bra poäng och dessutom vinna på tiden. Trött på dessa lirare nu. Tacka vet jag de som spelar juste. Finns tack och lov många sådana med. En eloge till dem. | |
kajix | 2016-10-19 12:46 | |
![]() | Spela lugnare tempo om ni inte klarar av Hets. | |
tjafs | 2016-10-20 09:10 | |
![]() | Tyvärr har du missuppfattat. Det handlar inte om tempot. Det handlar om spelare som passar sig ur trängda situationer. | |
HöstSjal | 2016-10-20 09:53 | |
![]() | Företeelsen verkar mest återfinnas på slumpat spel, ett av skälen till att jag föredrar klassiskt spel. | |
mz_lzrd | 2016-10-20 10:16 | |
![]() | Jag spelar bara panik (slumpat). Möter man en tråkmåns i ett sånt spel så går det ju fort över. | |