Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 422 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rumpusfjun | 2017-10-29 07:18 | |
![]() | Otrevliga medlemmar Hej, Jag registrerade mig själv som man på Betapet för att jag fick så mycket sexsnack när jag registrerade mig själv som kvinna. Speciellt eftersom jag bor i USA och de flesta gånger jag kan spela är mitt i natten Sverige-tid. Men nu får jag istället massa otrevligt skitsnack av kvinnor. En kvinna sa till mig att jag inte fick säga sorry i chatten för att det var engelska och för att jag slår henne stort kallade hon mig för JÄVLA IDIOT!!! av ingen annan anledning än att jag fick mycket poäng. Kan jag anmäla henne, stänga av chatten? Jag vill för bövelen bara spela ett ordspel utan att bli antastad. | |
Bitte - Administratör | 2017-10-29 08:34 | |
![]() | Skicka namnen på de som är otrevliga till mig eller Mouche och gärna en kopia på det som skrevs Bitte | |
Grå25 - Ej medlem längre | 2017-10-29 09:29 | |
![]() | Varför inte ha ett neutralt genus som alternativ. Eller skippa registrering av genus över huvud taget? | |
Rumpusfjun | 2017-10-29 09:37 | |
![]() | Håller med! Låt genus vara valfritt och förmågan att stänga av chatten. Man vill ju inte avsluta spelet och kanske förlora poäng. | |
BissiBi - Ej medlem längre | 2017-10-29 10:52 | |
![]() | Om någon kallar dig "Jävla idiot" för att du vinner så hjälper väl knappast om det är genusfritt eller ej. Dåliga förlorare möter man ju titt som tätt. Enklast att bara ignorera. Och göra som Bitte säger! | |
toonfisken | 2017-10-29 17:08 | |
![]() | Vad är problemet ? Det finns ju något som heter "strunta i " , spela inte fler gånger med den personen helt enkelt ! | |
Steinorvar | 2017-10-29 18:51 | |
![]() | Ett *Hej* räcker för mig iallafall... för det är *Vett och etikett *!! | |
mz_lzrd | 2017-10-30 08:51 | |
![]() | Om nån kallar en jävla idiot efter att ha förlorat, varför bry sig om det? Men visst, man borde kunna stänga av chatten. Jag råkar sällan ut för otrevliga, kanske för att jag bara spelar panik. Blev utskälld en gång för att jag glömde säga hej. Min kanin var sjuk då, så jag var disträ. Så vissa är känsliga åt andra hållet, liksom. (Kaninen tillfrisknade lyckligtvis mha excellent veterinärbehandling). | |
Mormodern49 | 2017-10-30 17:38 | |
![]() | Har aldrig råkat ut för. någon otrevlig spelare . | |
Valtiel - Ej medlem längre | 2017-10-30 19:46 | |
![]() | Särskilt panikupplägget är kontaminerat med dåliga förlorare. Sker relativt ofta att (vad jag förmodar är samma person med olika konton) anklagar en för att köra för långsamt, för snabbt, byta för ofta eller whatever). Även de mest spelskickliga medlemmarna kan använda sig av fulspel ibland (ligger under = bäst jag skriver något spydigt så att motståndaren tappar fokus). Många tror att det är tidsgränsen och inte poängen som avgör. | |
mz_lzrd | 2017-10-31 10:07 | |
![]() | Valtiel, jag råkar ytterst sällan ut för ngn otrevlig användare, jag spelar nästan bara panik. Jag vet att jag rapporterat nån till Bitte, men det var många år sedan. Ibland påpekar någon att tempot är för lågt, och det brukar jag se som en ok uppmaning att hålla tiden. | |
Valtiel - Ej medlem längre | 2017-11-01 19:01 | |
![]() | Problemet är att spelet avgörs på poäng och inte tid. Om du har en sekund kvar men ändå vinner är du den bättre spelaren. Vill man tvunget inbilla sig att "konstformen" föregår poängställningen kan man lika gärna köra orankat eller se till att söka upp spelare med samma preferens. Det är väldigt få som spelar långsamt med flit. Man kan vara trött, oerfaren, virrig, använda pekplatta istället för mus eller vad som. | |
volpe1964 - Ej medlem längre | 2017-11-01 19:49 | |
![]() | Känns som du haft en väldig otur då, de flesta jag slumpats mot har varit supertrevliga. | |
mz_lzrd | 2017-11-02 09:50 | |
![]() | Tiden har stor betydelse för poängen. Panik medger kortare tidsöverdrag än övriga spelformer (vilket är en av orsakerna till att jag gillar panik). | |
Valtiel - Ej medlem längre | 2017-11-06 12:02 | |
![]() | Så vad gör det dig om en person spelar lite långsamt? Det är inte du som förlorar poäng på det. | |
mz_lzrd | 2017-11-06 14:21 | |
![]() | Valtiel, jag höll med dig. Framgick tydligen inte. Tidsöverdrag upp till 2 min är inom reglerna och ger poängavdrag. Där är alltså både för- och nackdelar med att dra över tiden. Man så att säga betalar en avgift för den extra tid man använder. Det är tjatigt med fem minuters extratid, två minuter tycker jag är acceptabelt. | |