Spelrum
Giraffen | 15 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 634 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
wordcross | 2018-01-04 13:04 | |
![]() | Rating "Matcha min rating". Hur tänker BA där? Något störigt när man förlorar mot någon som har 1000 mindre, ibland mer. Ja även om man vinner går man ju back. Man borde väl åtminstone inte kunna få mindre än noll när man vinner? Kanske en fråga om man vill spela mot någon som är så mycket lägre rankad? Matchning +/-500? | |
HPIK | 2018-01-04 20:27 | |
![]() | Det är ju ett handicapsystem så inte så konstigt att man tappar rating även om man vinner matchen. Och systemet är ganska väl avvägt vad jag har sett, jag tappar ungefär lika mycket som jag vinner i rating oavsett motspelarens rating, bara att om jag spelar mot mycket lägre rankad spelare tappar jag i genomsnitt. Irriterande däremot, tycker jag, med gamla spelare som dyker upp med nytt namn med 1000 i rating men spelar för de kanske 2000-3000 som skulle vara rättvisande. Undviker numer dessa s k nya spelare. | |
wordcross | 2018-01-04 20:39 | |
![]() | Men hur kan jag undvika? Jag väljer ju att spela mot nån i samma rate? Måste jag rikta förfrågningar? | |
HPIK | 2018-01-04 20:54 | |
![]() | Jag kollar på "sök medlem" när jag ser namn med låg rating jag inte känner igen, särskilt om de åstadkommer en stor mängd "ovanliga" rullningar | |
HPIK | 2018-01-04 21:11 | |
![]() | tillägg: har de spelat minst ca 50 matcher räknar jag med att de är uppe på rättvisande rating | |
wordcross | 2018-01-04 22:05 | |
![]() | Nu fattar jag inget 😳Jag går in under Nytt spel och väljer Matcha min rating. Var kan jag välja? Jag vill inte spela mot dom som är mer än 500 sämre än mig. Sen hur dom tjänat sina poäng spelar väl ingen roll. Bara jag inte måste vinna med 200 för att ens komma på + | |
wordcross | 2018-01-04 23:05 | |
![]() | Förtydligande: var kan jag välja vem jag ska spela emot om jag går in under Nytt Spel? I vilket härad är Min Rating? | |
Bitte - Administratör | 2018-01-04 23:20 | |
![]() | Om jag tolkar svaret från HPIK så spelar h*n via datorn och inte via appen och inne i spelrummet på datorn kan man se det som beskrivs Bitte | |
volpe1964 - Ej medlem längre | 2018-01-04 23:20 | |
![]() | Tror att betapet har svårt att hitta någon med matchande rating inom rimlig tid eftersom du har så hög rating och därför väljer någon längre ifrån, fast jag gissar ju bara. För mig med mer medelmåttig rating brukar det inte diffa så mycket. Tycker att det skulle vara bra ifall man kunde neka även när man slumpar motståndare. | |
wordcross | 2018-01-04 23:31 | |
![]() | Håller med dig volpe. Man borde få neka. Det är så surt när man kämpat ihop lite poäng och så förlorar man mot en som har 1000 mindre :-(( Det blir hårda böter | |
wordcross | 2018-01-04 23:31 | |
![]() | Ja jag spelar på telefon | |
HPIK | 2018-01-05 13:50 | |
![]() | 1 Bitte har alldeles rätt, jag spelar på datorn. 2 Wordcross: När spelarna väl har tjänat in sina poäng spelar det ingen roll hur, det som är missvisande om en spelare på säg 2500-nivån dyker upp med rating 1000 och då gynnas av handicapsystemet. | |
wordcross | 2018-01-05 15:10 | |
![]() | Haha jag måste vara helkorkad. Alltså, jag undrar vad häradet är för matchning. Om jag har 3000 och väljer min rating, är det då mellan 0 och högsta? Isf kan jag ju välja "Spelar ingen roll" OM jag ändå blir "tvingad" att spela mot en med ex. 1000 lägre i rating så borde jag inte bli straffad med mindre än 0 om jag förlorar. Finns det ingen i mitt härad så ska den ju inte BA fortsätta att söka med annat än mitt medtyckande. Jag kanske är stingslig men jag gillar att tävla :-D | |