Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 819

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nathan2018-09-11 23:14
Antal inlägg: 3

Missbruk av ”ge upp”-funktionen
Hej! Har upplevt ett beteende hos vissa spelare, nämligen att systematiskt avbrytande av matcher (syns tydligt då ”avbrutna spel”-tårtbiten i spelstatistik-grafiken utgör ca en tredjedel hos dessa).
Ser ut som en metod för att minska ratingtapp när man går mot förlust.
Personligen tycker jag att detta inte är ”fair play”, men andra kanske är av annan åsikt? Nyfiken på svar.

Staley - Ej medlem längre2018-09-11 23:17
Antal inlägg: 3

Bryr mig inte. Ser det som ett kvitto på min överlägsenhet och avnjuter ratingpoängen.

anniekerstin2018-09-12 11:12
Antal inlägg: 86

Man får väl mer ratingtapp om man avbryter matchen än om man spelar klart den trots förlust? Eller har jag fel?

krysopras2018-09-12 11:16
Antal inlägg: 657

Svårt att hindra att spel avbryts. Hur skulle man göra? Straffavgift på avbrutna spel? Vill någon spela beta om man får, säg, en rejäl straffavgift på 500 minuspoäng när ens webbläsare eller dator kraschar? Sånt hände mig ganska ofta när jag spelade mycket. Trots i övrigt stabil internetuppkoppling. Spelar man panik hinner man ofta inte logga tillbaka in på sitt spel när webbläsaren har slutat kinka.

I övrigt håller jag med Staley. Eller, som Sarnecki brukar säga, det finns ju så mycket annat att oroa sig över så varför bry sig om just detta?

SA20122018-09-12 13:22
Antal inlägg: 385

Det finns en del spelare som alltid trycker på "ge upp" i slutet av spelet om jag är på väg att vinna. Det kan vara ett eller två drag kvar innan slutet och då får man denna kalldusch.
Jag tror att en del helt enkelt vill snuva en på känslan att ha vunnit, jag tror inte det har med poängen att göra.

Mitt tips är att lägga namnet på minnet och sedan neka att spela mot spelaren i fråga. Ja, här via datorn kan man ju bestämma själv.
I appen däremot får man fortfarande stå ut med både pest och kolera,
för där har inget hänt när det gäller den efterlängtade neka-funktionen.

igne2018-09-12 13:55
Antal inlägg: 374

Kan man avbryta direkt efter att man har lagt eller måste man stå på tur för att kunna avbryta?

vincere volo - Ej medlem längre2018-09-12 16:35
Antal inlägg: 28

SA2012; I appen kan man visst neka spel. Det har jag gjort flera gånger. (Android)

vincere volo - Ej medlem längre2018-09-12 16:43
Antal inlägg: 28

Håller med Staley, det är bara att avnjuta ratingpoängen! Skulle själv inte avbrutit en match dock. Tycker det är oproffsigt!

Men om någon motståndare gör det; skyll er själv!

magnusito2018-09-12 19:44
Antal inlägg: 4942

Men förr tappade man väl mer vid ett avbrutet spel?

krysopras2018-09-12 20:46
Antal inlägg: 657

magnusito, jag har för mig det också. Men när beta strulade och folk blev nedkopplade jämt blev de ledsna och tyckte att de blev snuvade på ratingpoäng. Massa inlägg om det, minns jag.

SA20122018-09-13 10:57
Antal inlägg: 385

@vincere volo

I appen kan du neka när någon utmanar dig ja.

Men när du själv startar ett spel och blir tilldelad en motspelare då kan du inte neka! Denna funktion har mig veterligen inte anlänt ännu, den har stått högt upp på många spelares önskelista under flera år.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?