Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade46
Mobilspel
Pågående21 543

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blander2019-07-03 01:51
Antal inlägg: 46

Betapet FREE 3.2.2 krashar
Hej,

Idag uppdaterade Android på surfplattan Betapet, och efter det fungerar Betapet inte alls. När man försöker starta appen står det "Betapet FREE har stoppats".

Har provat att rensa appens cache, startat om plattan, även avinstallerat och installerat om appen, men det hjälper inte. Något har ändrats i den som gör att den inte längre fungerar.

Android 4.4.4 och Betapet FREE 3.2.2. Vet ej vad föregående version av Betapet FREE var, men det lär ha varit näst senaste versionen på Play.

Vad göra? Kan vi få tillbaka den föregående versionen? Vad behöver ni för att kunna fixa problemet i senaste versionen?

Tack!
 
blander2019-07-03 10:07
Antal inlägg: 46

Laddade upp ett stacktrace på imgur.com/a/MBoUk9k - ser ut som att det antingen är problem med att plattformskravet i den nya versionen är för högt?
 
blander2019-07-05 11:24
Antal inlägg: 46

Är det ingen som kan hjälpa med detta? Har ett spel igång just nu, som jag inte kommer åt. Det är dock inte så viktigt, men vore kul att kunna fortsätta spela Betapet, har ju över 4000 matcher gjorda! :)
 
Bitte - Administratör2019-07-05 12:57
Antal inlägg: 23907

Jag har testat att spela och har inga problem..prova uppdatera igen både appen och telefon


Bitte
 
blander2019-07-05 13:05
Antal inlägg: 46

Det hjälper inte. Surfplattan kör vad den kör och som jag skrev är det senaste versionen av Betapet som slutat fungera. Den version som kördes innan fungerade utmärkt.

Med andra ord, något har förändrats i Betapet-appen på ett sådant sätt att den ej längre fungerar. Jag har redan provat att installera om den inklusive att rensa dess cache först.

Jag gav ett förslag ovan på vad det kan bero på, efter att ha läst loggarna. Skärmdumpen jag länkade till visar stacktrace och det bör vara väldigt informativt för utvecklarna.

Vore tacksam om något kan kolla på det, för det här lär inte vara den enda surfplattan som den senaste versionen av Betapet slutar fungera på.
 
blander2019-07-05 13:07
Antal inlägg: 46

PS: Anledningen till att det fungerar för dig är att du har annan mobil/surfplatta/Androidv ersion. Det går inte att jämföra.
 
blander2019-07-08 23:32
Antal inlägg: 46

Okej, om ingen har tid att kolla på att fixa problemet med senaste versionen av Betapet, kan någon möjligtvis förklara hur man kan installera den näst senaste versionen av Betapet på Android? Den fungerade utmärkt.
 
Catta662019-07-12 12:08
Antal inlägg: 370

Om du har uppdaterat betapet går det väl inte att byta tillbaka till någon äldre version om jag fattat rätt!
 
volpe1964 - Ej medlem längre2019-07-17 08:47
Antal inlägg: 6106

Mycket bra information du gett supporten här, du borde verkligen ha fått ett bra svar, för en lekman ser det ut som betapet numera kräver Android 5.0.
 
blander2019-07-28 02:55
Antal inlägg: 46

Håller med. Jag är förbluffad över det faktum att ingen av utvecklarna verkar bry sig. De har ju en app som slutat fungera utan förvarning, och dessutom har de i princip fått orsaken till det serverat på ett silverfat. Allt de behöver göra är att tag i det och fixa appen, så att folk kan fortsätta spela.

Om det är så att de kräver nyare plattform så skall de inte skicka ut en app som det inte står någonting om högre plattformskrav i informationen om. Isf får man skriva att den ny kräver version X av Android, något som inte gjorts (varför man endast kan utgå från att den skall fungera precis lika väl som föregående version av Betapet).

Återigen. Förbluffande att ingen bryr sig. Finns det ens någon som underhåller Betapet nu för tiden, eller är det bara en fars alltihop?
 
Bitte - Administratör2019-07-28 08:56
Antal inlägg: 23907

Har skickat fråga igen till Admin men det ärju sommar , även de som är Admin på Betapet har semester och som alla vet är detta nått som de gör på sin fritid !!

Säger det dock igen att ibland behöver man uppdatera sin egen enhet också för att det ska fungera

Och för övrigt behöver man INTE uttrycka sig otrevligt


Bitte
 
blander2019-07-29 18:58
Antal inlägg: 46

Bitte, jag har väl inte uttryckt mig otrevligt?

Helt rätt att det är semestertider :)
 
hawknbooze2019-08-07 12:34
Antal inlägg: 40

Kan inte heller spela Betapet på mobilen sedan några dagar. Den smäller av direkt när jag startar den. Kör med Android 4.1.2.

Undantagets klassnamn är java.lang.NoClassDefFound Error.

Längtar väldigt mycket till att detta fel blir rättat.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?