Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade14
Mobilspel
Pågående21 536

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Zamba122019-08-09 18:00
Antal inlägg: 12

Adobe Flash Player
Adobe Flash Payer
Jag har Adobe Flash Player installerad i dag (uptodate) men varje gång jag trycker på "Grisen" kommer det upp att Adobe Flash Player är gammal och måste uppdateras. Är det något fel hos Betapet? Är det någon annan som har samma problem?
 
fdennis2019-08-09 21:28
Antal inlägg: 178

har du godkänt att du tillåter att köra flash?

hittade den här när jag sökte i forumet:

Jag har precis installerat en större uppdatering på min laptop med Windows 10 och får nu upp ett meddelande om att min dator saknar nyaste Flash.
Därmed kan jag inte komma in något spelrum.
Vad kan felet vara? Hade absolut inga problem innan och har inte gjort några ändringar i mina inställningar.
Försökte gå in på Adobes sida för att ladda ner Flash men fick ett meddelande om att Flash är integrerat i Windows 10; har aktiverat Flash och även testat att tillåta pop up-fönster,
dock utan resultat. Någon annan som har/ haft samma problem?

Problem solved! På något sätt kom det under det att jag klickade lite slumpmässigt upp en ruta med alternativen att tillåta Flash en gång eller alltid på den här sidan.
För tillfället fick jag alltså tillträde till spelrum.
 
Bitte - Administratör2019-08-10 08:06
Antal inlägg: 23907

Har rotat runt när ni loggar in på Betapet i Crome, Klicka upp spelrummet , uppe i vänstra hörnet finns ett I klicka där , sedan sedan på platsinställningar och vidare där på Flasch och tillåt man får göra det då man loggar in , skulle tro varje gång men då kommer man åt spelrummet


Bitte
 
Bitte - Administratör2019-08-10 08:44
Antal inlägg: 23907

Inser att det inte bara är Betapet som har fått problem med dessa webbläsare skulle kolla en sak på 117 via datorn och det går inte heller , så problemet är att dessa webbläsare inte längre kommer att stödja flasch player


Bitte
 
monk - Administratör2019-08-10 17:16
Antal inlägg: 2370

Chrome har inaktiverat Flash som standard från och med version 76.

Så här kan man lösa det i Chrome:

1) Open the Settings Menu and navigate to Advanced > Privacy & Security > Site Settings > Flash.

2) Change the toggle from Block sites from running Chrome (Recommended) to Ask first.

Nu när man klickar på ett spelrum så kommer det upp info om att Adobe Flash inte är installerat. Klicka då på "Hämta Flash"-knappen så laddas spelrummet in.
 
Bitte - Administratör2019-08-12 10:04
Antal inlägg: 23907

Rekommendationen är att byta till Fire Fox för att kunna spela


Bitte
 
Zergling2019-08-12 15:42
Antal inlägg: 997

monk, går man in i datorns kontrollpanel? Hittar inte Settings menu.
 
Bitte - Administratör2019-08-12 15:48
Antal inlägg: 23907

Läs det jag skriver


Bitte
 
Zergling2019-08-12 15:49
Antal inlägg: 997

Jag har varit inne på Chrome och aktiverat Tillåt Flash, men det hjälper inte. Vill inte använda Firefox så nu är det slut med att spela betapet.
 
Tommy 19792019-08-12 15:58
Antal inlägg: 1156

Jag har Firefox och det fungerar inte för mig heller. Det gick bra så sent som igår.
 
Zergling2019-08-12 16:01
Antal inlägg: 997

Jag får upp ett meddelande att pluginprogrammet har blockerats.
 
Lilno2019-08-12 16:29
Antal inlägg: 101

Det fungerar inte för mig heller, det fungerade bra igår. Jag har gjort alla de inställningar som rekommenderas, men det vill sig ändå inte.
 
Zergling2019-08-12 16:56
Antal inlägg: 997

monk, jag ser inte alternativet "Change the toggle from Block sites from running Chrome (Recommended) to Ask first."

Blir det svenska: Ändra växlingen från Blockera webbplatser från att köra Chrome (rekommenderas) till fråga först?

Det valet finns inte hos mig.
 
Zergling2019-08-13 00:22
Antal inlägg: 997

Jag har löst det hos mig genom att klicka i det övre fältet på en spelplan och klicka på Inte säker (utropstecknet till vänster). Där kunde jag ta bort blockeringen och sätta på Tillåt.
 
markoolio5 - Ej medlem längre2019-08-13 07:20
Antal inlägg: 1825

Använder Edge och får samma problem: "Din dator saknar eller har en för gammal version av Adobe Flash Player. För att Betapet ska fungera måste du ha Adobe Flash Player version 8 eller nyare installerad på din dator."

Räcker dock att jag klickar på loggan "Get Adobe Flash Player", sedan "Tillåt en gång" och så öppnas spelfönstret. Det är inte logiskt, men det funkar i alla fall. Kanske likadant i Chrome/Firefox?
 
Zergling2019-08-13 09:05
Antal inlägg: 997

Det är ju inte rimligt att byta webbläsare för att spela Betapet. inte för mig i alla fall. Men jag har löst det på det sätt jag beskrev ovan. Jag har Chrome till allt och det skulle inte funka för mig att byta bara för att spela Betapet. Så viktigt är inte Betapet.
 
bobmarleyman2019-08-13 11:08
Antal inlägg: 2145

Vi får väl se om inlägget får vara kvar den här gången. (Not to admin.)

Adobe annonserade i Juli 2017 att end of life för Flash player är slutet av 2020 och det finns ett helt bibliotek skrivet om migrering av utvecklade program för att förflytta sig från Flash till HTML5 på nätet.

Roadmap för stöd av Flash player i några olika browsers:
Google: "Flash will be disabled by default, but can be enabled in Settings at which point explicit permission is still required for each site when the browser is restarted." Target: Chrome 76+ - July 2019
"Flash support/ capability will be removed from Chromium." Target: Chrome 87+ - Dec 2020

Edge och IE enligt MS i Juli 2017: "In mid to late 2019, we will disable Flash by default in both Microsoft Edge and Internet Explorer." samt "By the end of 2020, we will remove the ability to run Adobe Flash in Microsoft Edge and Internet Explorer across all supported versions of Microsoft Windows. Users will no longer have any ability to enable or run Flash."

Firefox enligt : "In September 2019, Firefox 69 will remove the "Always Activate" Flash option so we always ask for user permission before activating Flash on a website." samt "In early 2020, Flash support will be completely removed from consumer versions of Firefox. The Firefox Extended Support Release (ESR) will continue to support for Flash until the end of 2020."

Det är mot bakgrund av detta inte korrekt att be folk byta till en annan browser då det inte löser grundproblemet. Snart nog finns ingen annan browser att byta till...

Flertalet av de browsers som finns idag har i nya eller uppdaterade versioner som standard valt att spärra Flash Player från att köras. För att köra Flash Player måste du som användare aktivt välja att det ska vara möjligt. Tillvägagångssättet varierar såklart mellan olika browsers. Jag har inte kört dessa men snabbt googlat fram möjliga workarounds:

Chrome: support.google.com/c...&a mp;hl=sv
Firefox: support.mozilla.org/...ck smoduler
IE/Edge: helpx.adobe.com/se/f...-e dge.html

Det är ett vänligt sinnat förslag att ni snarast flyttar betapet bort från sitt beroende till Flash Player så snart det är möjligt och då till något mer bestående :)
 
Zaskia - Ej medlem längre2019-08-13 11:12
Antal inlägg: 576

Samma sak för mig. Det kommer upp att jag har en gammal version av flash player och jag vet inte hur man gör för att avhjälpa detta, så nu är det färdigspelat i Betapet.
 
Bitte - Administratör2019-08-13 11:39
Antal inlägg: 23907

Byt webbläsare till Fire Fox så är problemet löst


Bitte
 
bobmarleyman2019-08-13 13:06
Antal inlägg: 2145

Återigen, att byta till Firefox löser fortfarande inte grundproblemet, se mitt inlägg ovan så finns förklaringen där. Vilken browser som används är inte heller enkelt att råda om i de fall användare använder datorer som administreras av exempelvis sin arbetsgivare. Då är det sannolikt att det inte ens går att välja vilken webbläsare som ska användas.

Mozilla (som äger Firefox) säger senast idag på sin hemsida "In September 2019, Firefox 69 will remove the "Always Activate" Flash option so we always ask for user permission before activating Flash on a website." Det betyder i och för sig att betaspelare kan köra Firefox till dess att version 69 är installerad. (Kommer under september 2019) Efter det får Firefox användare samma bekymmer som användare av andra webbläsare och måste aktivt själva tillåta Flash plugin.

Att byta webbläsare löser alltså inte problemet, det som för stunden gör det möjligt att fortsätta spela är att tillåta Flash Player i den webbläsare du använder. (Länkar i inlägget ovan)

Någon gång sent år 2020 spelar det ingen roll längre då Flash Player inte kommer att fungera över huvud taget.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?