Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade64
Mobilspel
Pågående21 539

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tommy 19792020-02-22 10:39
Antal inlägg: 1156

Jag har problem med att spela
Hej! Hoppas att det finns någon datorkunnig människa där ute som kan hjälpa mig. Sedan en tid tillbaka har jag stora problem att spela på Betapet. När jag loggar in i spelrummet och ska starta ett spel, börjar skärmen allt som oftast att blinka. Den försvinner helt enkelt korta stunder, kommer tillbaka, och försvinner igen.

Detta innebär att om jag har spelrummet uppe (jag har startat matcher där jag spelar mot mig själv för att testa) så blir skärmbilden helt vit, sedan kommer den tillbaka och det går att spela kanske någon minut. Sedan blir den vit igen. Så håller det på. Ibland kan jag spela precis som vanligt utan att något händer också, men jag sitter som på nålar och väntar mig att det ska börja krångla när som helst igen.

Som ni förstår är detta mycket frustrerande och jag undrar vad man kan göra åt saken samt vad som är fel? (Samma sak händer för övrigt precis just nu i skrivande stund, medan jag författar det här inlägget). Jag har Firefox och senaste versionen av Adobe Flash installerad. Stort tack på förhand till den/de som ev. kan hjälpa mig!
 
Uriah Heep2020-02-22 11:35
Antal inlägg: 130

Testa annan webläsare. Kör själv med IE som verkar funka bäst för betapet.
 
Tommy 19792020-02-22 12:36
Antal inlägg: 1156

Just nu testar jag att köra via Google Chrome och hittills har det fungerat som det ska. Problemet tycks alltså inte sitta någonstans i datorn - i så fall borde det ju krångla oavsett vilken webbläsare jag väljer - utan någonstans i Firefox. Visst kan jag köra GC när jag spelar Betapet, men det blir lite bökigt i längden att starta upp en särskild webbläsare bara för det. Om någon har några tips på hur jag kan få bukt med det här problemet (förutom att använda en annan webbläsare då) tar jag tacksamt emot dem :-)
 
Uriah Heep2020-02-22 14:32
Antal inlägg: 130

Flashplayern startar inte alls för mig i GC (win10)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?