Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade50
Mobilspel
Pågående22 340

Forumkategorier

Användare Inlägg  
alfavirre2020-08-29 12:33
Antal inlägg: 487

Porrreklam i betapets mobil app
Pikappme dyker upp jätteofta i reklam då jag spelar i appen. Vill inte titta på porrinslag. Kan nån göra nåt åt det? Anmält till Google. Sett att fler gjört det! Men inget händer! Går det att göra nån inställning så man slipper detta?
 
SA20122020-08-29 16:20
Antal inlägg: 385

Nyss kom detta Pikappme upp på min mobil också. Man skäms ju när man sitter och spelar ute, ifall någon skulle se. Ta bort genast!
 
Bitte - Administratör2020-08-29 16:40
Antal inlägg: 23904

Har skickat namnet till på sidan som kommer upp till Admin , tyvärr är det ju så att google styr viss reklam som visas.


Har även tagit bort 2 helt OT inlägg


Bitte
 
Mådä - Ej medlem längre2020-08-29 18:14
Antal inlägg: 99

Det låter i mina öron mycket märkligt att Google skulle skicka ut porr. Mycket kan sägas om det företaget men att de skulle ägna sig åt sexism har jag hittills inte upplevt. Vad har Google med Betapets app att göra? Däremot har jag själv råkat ut för att lättklädda kvinnor, skulle man kunna kalla det, har visats i reklamen här. När jag påpekat det har alltid några glada typer kommit med förslaget att det skulle bero på att man får reklam utifrån hur man surfar. Så är det också i normalfallet på webbsidor men inte här på Betapet, det vet jag säkert eftersom jag inte söker på sån skit. Men fler har sagt samma sak som jag - de har inte sökt på någon porr men ändå fått det i Betapets reklam. Här, inte i appen. Men iofs har det inte hänt mig på länge nu.
 
Mådä - Ej medlem längre2020-08-29 18:15
Antal inlägg: 99

Litet tillägg: Det är bara jag som använder min dator.
 
Mådä - Ej medlem längre2020-08-29 18:17
Antal inlägg: 99

Till exempel som nu, när reklam för Warcraft visas för mig. Sånt håller jag heller inte på med, spelar aldrig den typen av spel.
 
Bitte - Administratör2020-08-29 18:30
Antal inlägg: 23904

Admin dvs de som äger Betapet har förklarart att Google styr viss reklam så den frågan behöver inte diskuteras..Där emot så kan var och en själva klicka nere i högra hörnet och anmäla reklamen,samt även skicka mig namnet


Bitte
 
monk - Administratör2020-08-29 18:43
Antal inlägg: 2370

Hej! Betapet använder Google Admob för reklam och har blockerat för sexuellt innehåll, pyramidspel etc. Tyvärr verkar slinka igenom vissa olämpliga annonser och den som ni rapporterade om ska nu vara blockerad.
 
tiphay2020-09-05 19:26
Antal inlägg: 6

Jag blev också galen på porrannonserna, fick mig till sist att betala de 49 kr det kostar att slippa all reklam i appen. En underbar känsla av lättnad infann sig bums! Verkar vara en engångsbetalning för just den här appen. Nästan lika skönt som att bli av med tandvärk, men mycket billigare!
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?