Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade65
Mobilspel
Pågående21 520

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rolfina2021-04-18 09:39
Antal inlägg: 16

Liknande rating
Har gång på gång ställts mot väldigt högt rankade. Nu t ex en med 1700 mer än jag. Misstänker att många med extrem hög rating använder olika hjälpmedel och jag vill inte spela med dem.
 
Bitte - Administratör2021-04-18 09:43
Antal inlägg: 23908

Det är inte ok att anklaga andra för fusk, misstänker du fusk så ge mig namnen så kollar vi upp det


Bitte
 
Bitte - Administratör2021-04-18 09:46
Antal inlägg: 23908

Lägger åter in ett inlägg från en av ägarna

Detta skriver Odin en av ägarna

Om fusk

Betapet är en spelsajt vars främsta syfte är att ge människor i alla åldrar chansen att spela för nöjes skull och under trevliga och avkopplande former. Man kan inte vinna något och alla spelare är lika mycket värda i våra ögon – oavsett hur hög eller låg rating man har. Det här är i första hand en rolig lek!

Trots det här förekommer det en del problem kring fusk och misstankar om fusk på Betapet. Vi har tyckt att det varit självklart att det här är ett ställe där människor möts och spelar efter sin egen bästa förmåga. Då det här tydligen inte har förståtts av alla spelare vill vi nu göra följande klart:

- Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel!
- Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto.

De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda.

Vi vet att många spelare tror att fusket är utbrett. Vi delar inte den uppfattningen. Däremot vet vi att det ur trivselsynpunkt har varit ett minst lika stort problem med helt grundlösa fuskanklagelser mot andra spelare. Många ärliga spelare har tagit väldigt illa vid sig av sådant. Även här känner vi oss tvungna att komma med ett påpekande:

- Det är INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets övervakningsfunktion. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: Kontakta en övervakare eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com.

Allmänt kan sägas att det är mycket svårare att bedöma fusk än vad många spelare förstår. Det räcker aldrig med en enstaka match och man måste som regel själv vara en mycket duktig spelare för att kunna avgöra vad som kan vara fusk och vad som helt bara är skicklighet. Våra bästa spelare har ett stort ordförråd och kan massor av både långa och korta ord som de flesta mer ordinära spelare aldrig ens hört talas om.

För säkerhets skull vill vi slutligen påpeka att följande är tillåtet:

- I efterhand slå upp betydelsen av ett spelat ord i en ordlista.
- Använda sig av en s.k. stryklapp för att pricka av spelade bokstäver.
- Ha olika ordlistor som man MELLAN matcher använder för att plugga in ord
 
Tommy 19792021-04-18 14:55
Antal inlägg: 1156

Om du inte vill spela mot dem, så låt bli då. Det är väl knappast någon som tvingar dig....?
 
kwilan2021-04-19 21:11
Antal inlägg: 173

Den där personen med 1700+, det är nog mig han antyder på. Var väldigt mycket negativitet i chatten när vi spelade. Jag hoppas innerligt rolfina, att du inte fuskanklagar mig. Jag är en hederlig spelare som ej använder mig av några hjälpmedel.
Sen tycker jag också att man borde göra något åt ”matcha-min-rating” funktionen. När man använder den så är 1700+- kanske lite för stort spann. Kunde man inte ställt ner den till att max är 500+- i rating?
 
Karl III2021-04-28 21:16
Antal inlägg: 57

Frågan handlade nog inte i första hand om att anklaga någon för fusk. Utan att det borde gå lättare att selektera ut de man vill spela mot. Framförallt baserat på rating.

Man kan selektera ut motståndare utifrån deras kön och län, men inte utifrån deras rating.

Att spela med någon som har 1000+ mer i rating, ger sällan någon av de båda spelarna något större spelvärde eller spelglädje.
Det är en aspekt man bör ta med när man slumpar fram motståndare.

Ett annat alternativ är att man får möjlighet att tacka ja eller nej till framslumpad medspelare.





 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?