Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 538 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Prärieklocka | 2021-11-24 17:29 | |
![]() | Så fel som det kan bli! När jag ville starta nya spel gjorde jag som jag alltid gör: Standard, grundform, matcha min rating. Flera nya spel startades på det sättet, men ett spel som startades var istället Slumpat, böjningar och inte matchade ratingen heller. Jag har 2200 och motspelaren har 600. När man kämpat för en högre rating känns det inte så kul att den ska rasa med flera hundra poäng pga att motspelaren av ren tur (slump) får skyhöga poäng. Lär ju knappt ha kvar nån rating om motspelaren vinner stort och inte hade högre rating än 600 vid matchens start. Kan nån hjälpa mig så att matchen avslutas av er på betapet, utan att vare sig jag eller min motspelare förlorar nån rating? Tack på förhand! | |
Bitte - Administratör | 2021-11-24 17:37 | |
![]() | Ingen kan avsluta nått spel för dig Bitte | |
Prärieklocka | 2021-11-24 18:44 | |
![]() | Har förklarat för motspelaren som föreslår att vi ska passa oss ut ur spelet. Om vi gör det (vi har lagt några ord var), vad händer då? Blir ratingen densamma som den var innan matchen började? Eller får vi ”straffavdrag” för att vi passar? Eftersom jag sökte spel, Standard, grundform, matcha min rating och det blev precis tvärtom (motspelarens 600 matchar ju inte direkt mina 2200 och det blev slumpat och böjningar), så vill jag nu, efter några få ord lagda, avsluta matchen utan att vare sig jag eller motspelaren förlorar något på det. Om nån vet, får ni hemskt gärna skriva till mig i den här tråden! | |
Prärieklocka | 2021-11-24 21:10 | |
![]() | Har bestämt mig att köra klart matchen! Men kommer nog aldrig förstå hur det kan vara att matcha min rating på 2200 genom att låta mig möta någon med rating på 600. Förklara gärna hur det kan bli så. | |
dominiq | 2021-11-24 21:46 | |
![]() | skriv gärna och berätta hur det slutar. Väldigt nyfiken. Ofta när jag spelar med någon med hög rating så får jag dåliga bokstäver och inga vokaler. Förlorar nästan alltid. Den med högre rating är naturligtvis bättre på ord. Men jag har som sagt ingen chans med mina brickor. | |
mz_lzrd | 2021-11-25 11:35 | |
![]() | Man har separat rating i böjningsrummet. dominique, de som har högre rating än du är skickligare spelare. | |
Prärieklocka | 2021-11-25 22:08 | |
![]() | mz_lizard, vad menar du med separat rating i böjningsummet? Och hur är det ens möjligt att hamna där när man har inställt på grundform, standard, matcha min rating? Alla andra spel som startades i samma veva blev ju rätt. | |
mz_lzrd | 2021-11-25 22:20 | |
![]() | @Prärieklocka Man har en rating i de valiga rummen, och en separat för böjningsrummet. Förr var det fler böjningsrum, men nu är det bara Grisen. Det är för att det är mycket enklare att spela i böjningsrummet där man får använda alla olika former av orden, och ofta kan man få många trevliga poäng gm att bara lägga till ett s. Båda (alla, om man är fler) spelarna spelar på samma villkor dock, så det är ändå rättvist. Hur man hamnar i böjningsrummet utan att vilja det själv har jag ingen aning om. Ibland hamnar jag i ett standardspel i Grisen för att jag varit ouppmärksam. Då förlorar jag ovillkorligen, så det är bara jag som blir lidande. | |
mz_lzrd | 2021-11-25 22:26 | |
![]() | Ok, musen finns också. Jag hade fel. | |
Prärieklocka | 2021-11-25 22:35 | |
![]() | Då förstår jag hur du menade, tack för en utförlig förklaring! Men jag spelade i appen när detta plötsligt hände. Och i appen har jag ju samma rating när det är böjningar. Har aldrig spelat med böjningar förut. Kombinationen slumpad böjningar tycker jag verkar handla mycket om tur. Min motspelare började och kunde då rulla över massa bra rutor och fick massor med poäng. Stör mig mest på att jag blev hopparad med nån som har 600 i rating när jag har 2200. I mina ögon är inte det att matcha rating. | |
mz_lzrd | 2021-11-26 09:41 | |
![]() | Prärieklocka, jag tänkte inte på appen! Det är så länge sedan jag spelade i den. Det låter ju minst sagt irriterande. | |
Prärieklocka | 2021-11-26 09:58 | |
![]() | Förstod att du inte brukar spela i appen. När jag startar ett spel via datorn och nån med en jättelåg rating vill spela kan jag ju välja att inte starta spelet. I appen brukar Matcha min rating betyda att jag som ligger runt 2200 går möta spelare med 2000 i rating och uppåt. Det är därför det här känns jättekonstigt, särskilt som jag heller aldrig fyller i Böjningar eller Slumpat, som det alltså blev. Kommer förlora väldigt mkt rating, för jag skulle ju behöva vinna med hur mkt som helst för att hamna på plus. Nån snnan som varit med om liknande eller som tycker att Matcha min rating inte alltid funkar? | |
PipTheFennec | 2021-11-26 17:37 | |
![]() | "Matcha min rating" fungerar sådär. Fick ofta spelare som låg mer än 1000 under min rating när jag brukade använda den funktionen. Den ser ju till att du inte får spelare alltför långt under/över dig, men tycker ändå att man ska kunna välja något slags rating-intervall själv. | |