Spelrum
Giraffen47
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
49
Inloggade98
Mobilspel
Pågående21 864

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Glisen2022-09-17 15:08
Antal inlägg: 3

Oseriösa spelare
Hej, när ska man kunna blockera de som bara ”spelar” för att ragga? Det finns bättre forum för de som söker sådan kontakt kan man kanske tycka? Väldigt trist både pga ovälkommet ragg och dessutom avbrutna matcher där man inte kan söka ny match eftersom personen som just avbröt blir den man får som partner.
Undrar för övrigt om de ens får ”napp” på sina försök 🤔
 
Uninvited2022-09-17 15:12
Antal inlägg: 4

Håller med! Så jävla tröttsamt! Tragiskt att endast skapa en profil här för att ragga. Kan ju omöjligt ge bra utdelning! Och inte nog med att man ska stå ut med deras sliskiga kommentarer så spelar dom dessutom uselt!
 
Glisen2022-09-17 17:07
Antal inlägg: 3

Precis… Känns tragiskt men jäkligt frustrerande när man vill spela. Kan kanske någon av de som är ansvariga för spelet skapa ett sätt att blockera eller rapportera oseriösa spelare? Någon Mod som kan svara?!
 
miss Afrika - Ej medlem längre2022-09-17 17:49
Antal inlägg: 341

Förstår er. Nu är jag mörkhyad , Sydafrika blivit utsatt för spelare som är fula i käften, jag är van , rasistiska utspel finns överallt

Men, jag lärt mig INTE Chatta när jag spelar, jag ignorerar, det är det bästa

Jag spelar därför INTE Med alla, har många nu jag lärt känna. Vet många som samma.
 
miss Afrika - Ej medlem längre2022-09-17 17:56
Antal inlägg: 341

* skrev lite fel jag vet många gör samma som jag.
 
volpe1964 - Ej medlem längre2022-09-17 18:22
Antal inlägg: 6106

Jag tycker att man borde kunna stänga av chatten i ett spe. Ett önskemål om att kunna blockera spelare har nog funnits så länge jag varit på betapet, och är ju en vanlig funktion hos konkurrenterna, men här verkar intresset av att förbättra tjänsten vara minimalt. Så att göra som miss Afrika gör är nog klokt.
 
volpe1964 - Ej medlem längre2022-09-17 18:23
Antal inlägg: 6106

i ett spel.
 
Uninvited2022-09-17 18:39
Antal inlägg: 4

Ignorera gör man, men det påverkar spelet. Det värsta är när de inte får någon respons och därefter struntar i att lägga. Tar ju 72h innan spelet dör.
 
Glisen2022-09-17 20:48
Antal inlägg: 3

Jag svarar aldrig om det inte är en trevlig person som håller sig till spelet.
Sjukt att personer anser sig kunna skriva saker som är rasistiska, sexistiska eller ociviliserade. Det är ett ordspel herregud. Finns platser där man kan göra vad tusan man känner för men jag ser inte tjusningen i att göra något av det här.
Det är irriterande, ibland stötande och allmänt trist. När de dessutom inte spelar utan bara avslutar och sen kommer upp igen när man skapar ny match eller bara vägrar lägga är det slöseri med tid och plats.
 
Karin682023-02-27 08:38
Antal inlägg: 14

Kan man anmäla oseriösa spelare ? Tittar man på statistiken på spelaren så kan man se direkt att något inte stämmer .
 
Bitte - Administratör2023-03-01 06:37
Antal inlägg: 23892

Karin68 ,, Skriv till mig vi meddelande så tittar jag på det



Bitte
 
sunflower0002023-04-21 18:25
Antal inlägg: 3

Hej! Hur kan man blocka någon. Har spelat med en som bara byter brickor hela tiden. Vi har ungefär samma rating och får upp hen ofta. Blev tvungen att avbryta nu, men förlorade poäng då. Kan jag få hjälp?
 
Bitte - Administratör2023-04-21 19:08
Antal inlägg: 23892

Man kan tyvärr inte blockera spelare , men skriv gärna till mig via meddelande så kan jag ta tag i det




Bitte
 
Roddaren2023-04-21 21:12
Antal inlägg: 80

Jag antar att ni talar om spel i mobilen, det låter så med tanke på det här att "de inte lägger", gör man inte det i datorn så avslutas ju spelet ganska snart, även med normal spelhasighet.

Nåja, själv skulle jag uppskatta om meddelandefunktionen här fick något slags filter. Med tanke på de enormt grova könsord som ibland ligger i min inkorg vore det nog inte särskilt svårt att åstadkomma. När jag får de här *null och *u* och run*a-mejlen vet jag att andra också råkar ut, det brukar iaf vara så.

Men som en kul grej kan jag ju berätta att senast det hände skrev jag tillbaka och låtsades seriös. Jag är ju journalist och nu skrev jag att min tidning ville göra ett reportage om så kallade incels, alltså män som lever i ofrivilligt celibat. Om jag kunde få kontaka mejlskrivaren så vore det toppen, han behövde inte framträda med sitt eget namn i texten, däremot måste vi på redaktionen ha hans rätta identitet. "Jag tror att du skulle bli en väldigt bra intervjuperson, det verkar definitivt som om du tillhör den skara personer vi söker kontakt med!", avslutade jag.

Konstig nog fick jag inget svar.
 
SmålandsMira2023-04-21 23:17
Antal inlägg: 22247

(Just det som du skrev här ovan har jag kört med några gånger genom åren. Jag skriver att jag är journalist och att jag ska göra ett reportage om män som trakasserar kvinnor på nätet. Jag skriver att du verkar vara just en sådan och frågar om han ställer upp på en intervju. De flesta lägger ner sitt dåliga beteende och avslutar
spelet direkt. Effektivt minsann.)

Hade varit bra med en blockfunktion. Önskar också att man kunde avsluta spel mot oseriösa spelare utan att själv förlora i raiting.
 
wordcross2023-04-26 22:54
Antal inlägg: 34

För att slippa raggtjafs bytte jag profil från kvinna till man och tog bort profilbild. Check på den. Inget mer raggande. Tragiskt men skönt att slippa incel men en cell att tänka med.
 
tottis12342023-07-03 19:48
Antal inlägg: 20

Är så trött på folk som bara är här för att ragga. Skulle önska jag kunde blocka de som bara vill ragga.
 
Nogard212023-07-21 00:12
Antal inlägg: 1

Jag önskar också en funktion för att blocka otrevliga och oseriösa spelare. Fick precis en motspelare som började skriva om sex i chatten. Honom vill jag ju inte få upp igen. Kan jag blocka användaren?
 
Bitte - Administratör2023-07-21 07:24
Antal inlägg: 23892

Nej det går inte att blockera spelare, men du kan alltid ta en skärmdump och skicka till b-betapet@hotmail.com



Bitte
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?