Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade65
Mobilspel
Pågående21 630

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Roddaren2023-05-15 12:44
Antal inlägg: 80

Bruten/förbindelse/utlogg ad
Jag har ett ständigt problem med Betapet:

Jag skapar ett spel och gör förstås sedan annat (jag kan liksom inte sitta och glo på ett spelrum i väntan på en motspelare). Så tittar jag kanske till spelet och då visar det sig att jag blivit bortkopplad. Jag minns inte nu exakt vad det står men det handlar om det. Jag startar ett nytt spel - samma sak händer. Det här kan pågå i timmar och det är ju tråkigt eftersom jag står helt förgäves med ett startat spel som inte gått att ansluta till, uppenbart.

Nån mer som har detta problem? Det är som att så fort fönstret inte har fokus i webbläsare så inaktiveras det. Och ja, jag har den allra senaste versionen av webbläsare - för det har jag alltid.
 
Roddaren2023-05-15 13:13
Antal inlägg: 80

Ett litet tillägg om nu de som har hand om det tekniska läser här:

Jag behöver alltså inte ha blivit utloggad för att det här ska hända. Ibland har jag blivit även det och det är ju också märkligt - hur jag kan logga in och sedan, utan att ha loggat ut själv, helt plötsligt vara utloggad men ändå kunna spela i spelrummen.
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2023-05-15 16:03
Antal inlägg: 5739

Om någon kopplar upp sig i ditt spel och du då inte svarar så kan motparten avsluta spelet. Kan det vara det?
 
Kh-collies2023-05-17 17:38
Antal inlägg: 358

Jag har exakt samma problem som du Roddaren, så har det varit länge, men inte alltid! Så frustrerande att inte kolla på annat utan att bli bortkopplad från det skapade spelet.
 
Roddaren2023-05-23 09:10
Antal inlägg: 80

Va???? Menar du, kafountine, på fullt allvar att en annan spelare kan avsluta MITT spel? Det låter ju helt sjukt! Ofta är det ju dessutom fel på ljudet på Betapet (aldrig på andra sajter) och då får man ju inte ens någon alert om att någon anslutit. Men du menar alltså att om jag inte märker att någon har anslutit - så kan DEN personen fatta beslutet att JAG inte ska få ha ett spel stående? Jag kan bara säga en sak - om det verkligen är så då lär ni inte ha många medlemmar kvar om ett tag.

Till Kh-collies:

Ja, precis, det är helt sjukt. Man får sitta och stirra på ett spel och det har man ju ingen lust med. Det kanske är därför det är som mest en tjugo personer inloggade på Betapet dagtid?
 
Roddaren2023-05-23 09:12
Antal inlägg: 80

Oj, titta, nu hade jag blivit bortkopplad igen för att jag skrev i tråden här. Det måste vara väldigt många som ansluter till mina spela och sedan avslutar dem åt mig.....lol
 
Roddaren2023-05-23 09:22
Antal inlägg: 80

Oj, en gång till. Nåja, man får väl skratta åt det.
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2023-05-23 09:28
Antal inlägg: 5739

Har du testat en annan webbläsare?
 
Roddaren2023-05-23 09:34
Antal inlägg: 80

Varför skulle en annan webbläsare sätta Betapets egna, mycket märkliga regler för vem som får avsluta ett spel - ur spel? Men om du kunde svara på frågan jag ställde till dig så vore det fint. För om det är så sjukt att en annan medlem kan avsluta spel som jag skapar - då är det ingen idé att fortsätta spela här.
 
Roddaren2023-05-23 09:38
Antal inlägg: 80

Jag hoppas att du förstår vad jag menar, kafountie: Om det verkligen är som du skriver så är det ju samma sak som om jag kunde gå in och sälja en annan människas aktier. Eller, utan att ha någon administartörsbefogenhet, ta bort andras inlägg i nätdebatter. Vad som helst sådant. Du kan inte mena allvar?
 
Roddaren2023-05-23 09:40
Antal inlägg: 80

Jag gör så att jag loggar ut nu och så hoppas jag att du kafountine eller någon annan spelvärd har svarat om ett tag. För om det är som du skriver, då är det lika bra att avregistrera sig, särskilt med tanke på att ljudet ofta krånglar på Betapet (men aldrig någon annanstans....).

Jag gör så helt enkelt, det här går inte längre.
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2023-05-23 10:35
Antal inlägg: 5739

Vi är här på vår egen fria tid. Ingen jobbar heltid med att kolla forumet. Vi svarar så fort vi kan.

Jag är inte säker på att någon kan avsluta ditt spel. Jag kan titta senare när jag är vid datorn.

Du kan testa en annan webbläsare för att se om det är någon inställning med pop-up-fönster eller liknande som ställer till det.

Jag försöker hjälpa dig.
 
Bitte - Administratör2023-05-23 10:46
Antal inlägg: 23905

Roddaren ..jag kollar med admin de som äger sidan och återkommer till dig.

Men även jag tappar kontakten med spelrummet om jag ligger med det öppet , men är inaktiv



Bitte
 
Roddaren2023-05-23 11:47
Antal inlägg: 80

Men självklart kafountine förstår jag att ni inte kan sitta här 24/7 och svara på våra frågor - det var ju därför jag skrev att jag loggar ut och så kikar jag om ett tag. Och det är klart att jag också ser att du försöker hjälpa till, men det blev helt ologiskt när du först skrev att problemet beror på att andra kan avsluta mina spel (vilket ju verkar otroligt märkligt) och sedan föreslog ett webbläsarbyte. Men faktiskt har jag gjort precis det du är inne på just nu - kollat med av- och påslag för popup (har inte hjälpt). Självklart har jag också alla uppdateringar i webbläsaren. Jag sitter också på Chrome och det är ju den allra mest använda webbläsare i dag så om den är problemet borde de flesta uppleva samma sak som jag.

Men nu blir jag bara ännu mer förvirrad. Var det alltså ändå inte så som du skrev, att andra kan avsluta mina spel?

Tack Bitte - och om jag själv får gissa så är det ung som du skriver nåt med att fönstret måste vara i fokus hela tiden, servern tappar kontakt om det inte är så.
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2023-05-23 12:01
Antal inlägg: 5739

Om det är så att den tappar förbindelsen för att du själv är inaktiv så vet vi nu varför du kopplas ifrån. Jag har trott att motpart kan avsluta om den som har startat inte ger någon respons.
 
Roddaren2023-05-23 15:50
Antal inlägg: 80

Jaha. Vad var svaret då? Det här med att fönstret inte är i fokus (jag antar att det är det du kallar "inaktiv"?) - det är ju bara vad jag tror. Eller menar du att du har fått något slags svar från tekniker på att det är så? Men om det nu är svaret så vore det fint om man kunde åtgärda det. Man kan liksom inte sitta och stirra på ett webbläsarfönster tills en motspelare eventuellt dyker upp. Eller jag har i alla inte tid med det.
 
Roddaren2023-05-23 15:50
Antal inlägg: 80

Det var alltså ett svar till kafountine.
 
Bitte - Administratör2023-05-23 16:12
Antal inlägg: 23905

Man kan bara koppla ned ett spel man anslutit till om motståndaren aktivt lämnar spelet.



Bitte
 
Roddaren2023-05-23 21:30
Antal inlägg: 80

Å, tack Bitte. Då har vi rett ut det, då är det inte det som är felet i mitt fall.
 
Johan R2023-05-24 05:26
Antal inlägg: 24

Jag har samma problem. Men bara konstaterar att jaha igen. Så kopplar jag bort spelet och startar ett nytt. Inte svårare än så. Så en bra fortsättning på dagen. Mikael
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?