Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 8 |
Inloggade | 22 |
Mobilspel
Pågående | 19 259 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
goranv | 2006-11-24 11:37 | |
![]() | Orankat Kan den som inbjuder till spel ändra från rankat till orankat efter att spelbrickan blivit synlig? Jag misstänker att detta hände mig i går. Jag spelar aldrig orankat men blev av motspelaren upplyst om att jag gjorde det, sedan jag lagt mitt första mycket lönande ord. | |
blue_moon | 2006-11-24 13:35 | |
![]() | Har kollat din spelstatistik. Du spelade bara en orankad match igår, den mot mig. Jag kan svara med 100%-ig visshet: NEJ! Man väljer att avaktivera rankingen (eller låta markeringen kvarstå) INNAN man startar spelet, sedan går det inte att ändra! | |
blue_moon | 2006-11-24 13:45 | |
![]() | Men visst vore det bra med en avaktiveringsknapp, som skulle kunna utlösas närsomhelst under spelets gång! *S* | |
blue_moon | 2006-11-24 15:45 | |
![]() | Om du varit observant, hade du sett att stjärnan till vänster om mitt spelnamn var vit i stället för gul! Jag förutsätter att den som går in i mitt spel redan vet att det är orankat. Det inträffar ändå att jag "tröstar" motspelaren genom att påpeka detta när jag lägger väldigt givande ord eller, som i matchen mot dig, när du ursäktade dig för att ha lagt ett 260-poängsord (minns inte riktigt, men mycket var det!)... Det hedrar dig! | |
goranv | 2006-11-26 12:58 | |
![]() | Tack! Jag tror dej. Märkligt att jag inte såg att stjärnan var vit. | |
Gugge2 | 2011-09-07 17:35 | |
![]() | Hur väljer jag ORANKAT? Hittar det ingenstans? | |
blue_moon | 2011-09-07 19:21 | |
![]() | När du klickat på Skapa nytt så kommer det upp en ruta, som heter Skapa nytt spel. Där kan du välja bräde, antal spelare och tempo samt ändra spelets namn om du vill. Här finns också möjlighet att ta bort bocken i Aktivera ranking eller bocka för Endast inbjudning. När man spelar orankat påverkas inte spelarnas rating, oavsett om de vinner eller förlorar. Ett orankat spel har en VIT stjärna till vänster om spelets namn, i stället för den vanliga gula. | |
Textil - Ej medlem längre | 2015-02-03 13:58 | |
![]() | Vad innebär egentligen orankat? Räknas något av det som sker under en orankad match till statistiken? Jag tänker på rullningar, poänggivande ord osv. Även om man kör orankat kan det ju vara kul att kunna tillgodogöra sig sådana saker (och tråkigt att inte kunna göra det). | |