Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående21 747

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gurram2005-10-26 14:14
Antal inlägg: 3

Fusket på Betapet
Hur gör ni för att motverka fusket här på betapet? Stör mig väldigt på det :(.
 
Blue Ztar2005-10-26 14:42
Antal inlägg: 1065

Vad menar du med fusk? Säg till någon av oss övervakare om det är någon som beter sig illa.
 
Researcher2005-10-26 14:44
Antal inlägg: 34

Det finns sådana åsikter i en massa trådar och det skulle vara roligt om någon av dem som startar sådana kunde lista vad som är fusk. I många fall tror i alla fall jag att det snarare rör sig om helt andra saker än fusk.
 
gurram2005-10-26 17:40
Antal inlägg: 3

såna som sitter med ordböcker och kollar, har hört att det fanns ett program förut där det hade hela SAOL inprogrammerat och kunde visa den bästa bokstavskombinationen.
 
Måns_E2005-10-26 18:07
Antal inlägg: 11969

Vi har haft diskussionen med ordböcker förrut. Jag personligen tror att det är väldigt svårt att fuska med ordböcker, jag tror att det nästan är omöjligt att leta efter anagram som man inte känner till. I så fall så är det mycket enklare att prova, man har ju trots allt tre försök på sig när man spelar på betapet.

Att fuska med anagramprogram är däremot inte särskillt svårt, det finns sådanna att ladda ner för den som är intresserad av det. Det förekommer säkert, men de allra flesta som lägger konstiga ord, och rullar ofta gör det för att de har spelat mycket och tränat länge.

Det finns också program som man kan TRÄNA anagram i, man kan plugga ordlistor o.d. Jag hoppas att du inte anser att det är fusk?
 
snowlord2005-11-09 23:01
Antal inlägg: 2

Dessutom är det väl (som någon annan sa en annan gång i ett annat forum) att de spelare som använder hjälpmedel får rating därefter och dom spelar ju så bra som ratingen antyder i praktiken.

Fast det är ju naturligtvis synd om dom som spelar i absoluta Betapet-toppen att inte veta om dom andra är "äkta" eller inte. Fast det vet dom kanske ändå.
 
ollepojken2005-11-10 13:40
Antal inlägg: 21

buu
 
guranboy2005-11-10 15:27
Antal inlägg: 290

Ren ordkunskap å spelrutin kan man ju iaf inte kalla fusk, Själv brukar jag fråga motspelaren vad ordet betyder om denna lägger ett för mig underligt ord och i 9 fall av tio så får jag en förklaring som stämmer med saol, Som jag kontrolerar i efter matchen för vem har tid att sitta med Saol när man spelar hets?
Hur som helst så tror jag att de flesta som spelar mycket här faktiskt är ärliga och har förtjänat sin rating
 
Terroristisk - Ej medlem längre2005-11-10 16:26
Antal inlägg: 46

"vad ordet betyder"...hatar sådana frågor, jag har spelat i tre-fyra år dagligen och lärt mig sjukt med ord, men inte fan har jag orkat kolla upp betydelsen på diverse skarvar och knepiga fyror-femmor..även mängder med arerull som jag ej vet vad dom betyder.
 
oeronbarn - Ej medlem längre2005-11-10 16:38
Antal inlägg: 2288

jag vet nog inte vad en tredjedel av orden jag lägger betyder
 
Pluttisen2005-11-11 16:01
Antal inlägg: 591

Jag vet inte heller vad hälften av orden jag lägger betyder...Ibland lägger jag bara nåt och hoppas att det är ett ord och ibland så är det det och ibkand inte... Så en del av mitt spel är bara chansningar...
 
Tufflan2005-11-11 17:23
Antal inlägg: 1254

Och jag vet bara en vad en tredjedel betyder, hehe, så därför brukar jag fråga om medspelaren lägger nåt jag aldrig hört förr. Hehe

Nä men ärligt så tycker jag det är hemskt intressant med nya ord, och massor av bra ord dyker upp här. Alla som spelar här har olika bakgrund och yrkeskunskaper som för med sig olika terminologi. Det som är helt obegripligt för mig är fullständigt vanliga ord för någon annan. :)

Jag stör mig inte så mycket på medspelare som lägger knepiga ord, jag stör mig mer på dem som skriker fusk så fort någon besitter kunskapen om ett ord som den samme förste omnämde i meningen inte känner till. :)

Mitt tips är att alltid spela hets och slump, för där är det ändå så kusligt ojämt fördelat och allt kan hända, så mig kvittar det om medspelaren så har halva kungariket bakom ryggen som hjälp. Jag förlitar mig på att det är taktiken som är det avgörande i spelet inte konstiga långa ord ingen hört talas om. Även om dem är vackra att se på! :)

Beta lugnt :))
 
NylleRobin - Ej medlem längre2005-11-12 11:34
Antal inlägg: 173

Eller som min motståndare sa när jag rullade "Somliga får alltid som de vill" och hon kunde inte heller förstå hur det kunde vara något taktiskt bakom det!
 
Jakejoker2005-11-12 12:59
Antal inlägg: 358

Jag kan så få ord, så jag måste fråga min motspelare om de ord som jag lägger. ;)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?