Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade75
Mobilspel
Pågående21 755

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Researcher2005-10-26 15:48
Antal inlägg: 34

HETS nästan värdelöst.
Nej, det är inte spelet HETS som är värdelöst. Det är dock flera spelares respekt för att den som bokar bordet vill spela det.

När jag bokar bord skriver jag in "OBS! HETS!!" i rutan och det tycker jag är lika tydlig information som när andra skriver in "+2000-spel".

Skillnaden är att man lätt kan se vilka som har den önskade ratingen, men tyvärr är det inte lika lätt att avgöra om någon kan spela hets eller inte. Jag utgår alltid från att personer som går in på "OBS! HETS!!" kan spela det, men ack vad jag gång på gång bedrar mig. Jag får lik förbannat spela mot spelare som använder en massa övertid. Tyvärr gäller detta både sämre och bra spelare!

Visst de straffas med tidsöverdrag, men det handlar inte om det. Det handlar om att man ju bör visa respekt för den som bokar spelets önskemål om tempo, samt att det ju finns ett skäl till varför man spelar HETS. Jag vet med mig att jag inte har tålamod för att spela snabb men det tvingas jag mot min vilja att göra även när det är jag som bokat.

Därför hoppas jag att det SNART införs så att hetsmatcherna avbryts efter viss övertid och att den som då gått över tidsgränsen (maxtid plus den övertid som får anses vara okej) med automatik förlorar matchen!

Detta behöver dock inte ligga på hets utan det kan ju vara "hetshets" eller något sådant så kan de som spelar hets och inte klarar av det välja "light hets" och där öva upp sig.

 
odin - Administratör2005-10-26 20:02
Antal inlägg: 7442

I framtriden kommer alla matcher att avslutas efter -5, vi arbetar p denna funktion
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?