Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade55
Mobilspel
Pågående21 690

Forumkategorier

Användare Inlägg  
myran_64 - Ej medlem längre2005-10-29 15:48
Antal inlägg: 3157

normalt tempo vs snabb
Det är mycket snack om hets och tid här vilket jag resperkterar, man ska föröka hålla sig inom tiden. Men jag, som oftast spelar normal eller snabb, upplever nog lika ofta att folk som kommer till mitt spel ofta kan sitta och häckla mig för att jag tar mig tid att tänka innan jag lägger, vilket jag tycker är en av fördelarna med normal/snabb. Ibland har jag frågat personen varför h*n går in ett spel som är normal/snabb om man tycker det går för sakta och får då oftast svaren: det fanns ju inget annat/jag trodde du var snabbare/ jag har bråttom!! Men om jag väljer att start en normal/snabb så borde motståndaren fatta att jag gör det för att jag vill spela i just den takten, nu inte sagt att det alltid tar den tiden för ibland går det himla fort att lägga, och inte sitta och vara spydig.
 
vulcan2005-10-30 00:38
Antal inlägg: 7666

suck... Jag blir så trött när jag läser om sånt här. Jag har råkat ut för det några gånger själv och man upphör aldrig att förvånas över hur skrattretande självupptagna vissa här inne är. OM jag har bråttom så måste naturligtvis min motspelare anpassa sig - även om den har satt upp ett normalt spel.

Man kunde ju tro och önska att det rör sig om ungar som inte lärt sig men tyvärr finns det många som aldrig växer upp i såna här avseenden.

Jag känner mer och mer att sajten borde satsa på ett litet "etikettbrev" som går ut i allas inkorgar. Det bör behandla såna saker som det här, att gnälla över motståndarens taktik, att anklaga andra för att fuska, att vara förolämpande och ovettig i största allmänhet m.m. De värsta rötäggen kommer inte att bry sig, där är det bara avstängning som hjälper. Men en viss gråzon finns nog av spelare som kan fås att tänka efter och skärpa till sig. Satsa på dem! Och det är väl bra för alla härinne att det klargörs vad sajten egentligen anser om vett&etikett i Scrabblesammanhang.
 
Polar Bear2005-10-30 00:53
Antal inlägg: 16

vulcan, jag tror inte jag hänger med riktigt. Om du har bråttom så måste den andre anpassa sig - varför det? Varför skulle ansvaret ligga på den som startat partiet? Och att det inte finns tillräckligt många spel att välja bland är väl inte "startarens" fel? Jag har spelat 200-300 partier men aldrig upplevt att någon klagat när jag har använt min tid, så jag har ifs inte märkt så mycket av det där.
 
Blue Ztar2005-10-30 00:55
Antal inlägg: 1065

Skulle tro att vulcan var ironisk...
 
Goggoseliten2005-10-30 01:52
Antal inlägg: 1

myran_64. Jag själv spelar helst snabba spel. Dock tycker jag du har helt rätt i ditt argumenterande, när du talar om folk som kommer till ditt spel och tjatar på dig. Som sagt, jag tycker det är roligare att spela snabbare, men om jag kliver in i ett rum under rubriken "Normal/Snabb" så får man f*n vara med på att motståndet tänker en stund extra. Stå upp för din sak :)
 
Mimer - Ej medlem längre2005-10-30 02:07
Antal inlägg: 38

Första delen av vulcans inlägg var ironiskt, men i övrigt håller jag helt och hållet med honom.

Jag tror dessutom att många som ser spelare med bra rating boka snabb/normal och tror att de därmed ska vara väldigt snabba i överkant har missat att dessa bra spelare ofta också spelar IRL.
 
vulcan2005-10-30 14:45
Antal inlägg: 7666

Ja ursäkta mig. Man ska vara försiktig med att använda ironi i foruminlägg - det är inte alltid det går fram så tydligt som man själv tror att man är ironisk.

Till tröst för stressade själar kan jag säga att det är mycket värre när man en kväll när man är lite långsam och seg i tanken råkar koppla upp sig på ett "Hets special"-parti. Där finns ju liksom heller inte möjligheten att be motståndaren att spela lite långsammare :-)
 
OND KRISHNA - Ej medlem längre2005-11-05 17:50
Antal inlägg: 15

De är som löss i Betapets kofta. När en motståndare frågar om jag verkligen spelar i hetstempo, vilket har hänt mig ett par gånger, tror jag att de i själva verket frågar om jag spelar lika oövertänkt som de själva.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?