Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade64
Mobilspel
Pågående22 094

Forumkategorier

Användare Inlägg  
big t2005-11-03 21:54
Antal inlägg: 67

modiga övervakare
får en övervakare bete sej hur som helst,,skulle vilja veta hur lättvindigt de kan stänga av en spelare.. är det godtyckligt isåfall är det olyckligt att ha dessa där
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-03 22:08
Antal inlägg: 139

Om den känner för att stänga av dig kan den väl göra de hur som helst, vem ska hindra dom? Tycker de är alldeles för många övervakare här som inte fyller någon funktion, utan bara finns här och så fort någon beter sig illa, då är dom vakna och hugger till. Men när man frågar något bryr dom sig inte. Två som alltid är närvarande är ju mammarie i mizty, vad rullebör finns här för fattar jag inte, har aldrig sett han/hon göra något vettigt.
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-11-03 23:10
Antal inlägg: 2977

Gränsen vad som är olämpligt på betapet kan ibland vara hårfin mellan lämpligt och olämpligt. Men jag vet ej vad du vill få ut av denna tråd!?
 
Mimer - Ej medlem längre2005-11-04 00:05
Antal inlägg: 38

Gissningvsi vill big t veta vad som kan föranleda en direkt avstängning eller en varning. Vad det ses extra allvarligt på och så vidare.
 
Den Gode2005-11-04 09:36
Antal inlägg: 68

Denna sak har ju varit uppe förut och svaret är desamma:
Vanligt folkvett = OK
Svordomar, trakaserier, mm = inte OK
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 11:20
Antal inlägg: 139

Snackade med en övervakare igår, om vad som får henne att stänga av en spelare. Då sa hon att om de inte är så farligt så får den skyldige en varning, om de är grovt, dvs av kulturell art osv, så syänger hon av den direkt.
Men då frågade jag henne, hur kan du veta att den som anmäler talar sanning, kollar du inte upp med den (skyldige" först? Då stack hon bara.
Antagligen kan vem som helst bli avstänga om man anmäler hos henne, för hon stänger tydligen bara av så fort hon hör något.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 11:21
Antal inlägg: 139

Ursäkta svenskan.
 
stoja2005-11-04 11:30
Antal inlägg: 8

Utgår från att de som är övervakare gör vad dom ska och kan inte se att det finns någon anledning att redovisa det offentligt. Och då går det naturligtvis inte heller att se vad som görs. Inget konstigt med det.

Och Marcus, varför inte kopiera spelet du vill anmäla, så blir det inte hörsägen.

Däremot skulle jag önska ett annat ord för funktionen. Associerar övervakare till ett gäng kriminella, som behöver passas. Och så kanske inte riktigt är tanken?:)
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 11:34
Antal inlägg: 139

Öööh vart ville du komma med de där? Fattar nada.
Jag har ingen jag vill anmäla och ingen vill heller anmäla mig. Men jag reagerade på hennes svar, att det tydligen är väldigt lätt för dom att stänga av en spelare, enbart beroende på att "någon har påstått något". Sådana där textremsor med bevis på är ju hur enkelt som helst att fejka, är ju bara att starta en konversation med den man vill stänga av, och sedan kopiera in de någonstans, ändra om texten, kopiera och skicka till en övervakare. Ska de kunna va så enkelt!? Ja tydligen.
 
gubbi2005-11-04 11:52
Antal inlägg: 2638

Nej, så enkelt är det inte. Får vi in en anmälan så är den generella gången att vi kontaktar den person som blivit anmäld och visar vad personen blivit anmäld för samt uppmanar denna person till bot och bättring. I detta skede bör rimligen den som blivit anmäld haja till om det är en uppenbar fabrikation.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 11:54
Antal inlägg: 139

Men hon sa att hon stänger av den omedelbart.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 11:55
Antal inlägg: 139

Sen finns de väl många unga övervakare som tycker de är kul med makt och därför känner att dom kan bete sig hur som helst...pinsamt!
 
gubbi2005-11-04 12:03
Antal inlägg: 2638

Jag kan naturligtvis inte svara för samtliga övervakare, men jag kan försäkra dig om att vi övervakare gör vårt bästa för att se till att en trevlig stämning bibehålls på Betapet och att personer som går över gränsen varnas och/eller stängs av. Inget system är felfritt och självfallet kan ett misstag begås då och då som i alla system där den mänskliga faktorn är involverad.

Sen är det märkligt att folk envisas med att ta upp enskilda fall och situationer och använder dessa som slagträn mot oss övervakare, medan ingen premierar det arbete som vi bedriver i det tysta och vars syfte är att göra Betapet till en trevligare upplevelse för oss alla!

 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 12:08
Antal inlägg: 139

Tvivlar inte på att du gör ett bra arbete, men de finns sådana som är pinsamma. Spelade mot en övervakare en gång och hon sa något spydigt i slutet för att jag hade bytt bokstäver några gånger, nödvändigt, verkligen...not! Men personligen anser jag (för denna tråd är väl till för att tycka) att de flesta övervakare anser sig vara enbart poliser här, inte för att hjälpa till. Ser ofta personer som är nya här och undrar saker, ingen svarar trots att övervakare är online och spelar, borde dom se sånt!
 
gubbi2005-11-04 12:08
Antal inlägg: 2638

Vad jag menar är att alternativet till ett system där misstag självfallet kan begås i enstaka fall är att inte ha några övervakare alls, vilket knappast är ett hållbart alternativ.
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 12:11
Antal inlägg: 139

Kanske borde ta bort en hel del övervakare iaf, behövs väl inte så jäääkligt många eller hur? Ibland är de ju 10 i samma spelrum. Och de där med att man inte får svära, come on...va är de här? Kan ju tro att de är husförhörsstämning i sent 1800-tals bondesverige ibland ju.
 
gubbi2005-11-04 12:19
Antal inlägg: 2638

Förutom övervakarna finns mängder av rutinerade spelare på Betapet som också kan - och borde - hjälpa till med dessa frågor, så det är inte helt och hållet beroende av övervakarna, men självfallet ska hjälp till nya spelare ha hög prioritet för övervakare.

När det gäller svordomar så har åtminstone inte jag ett problem med dessa, så länge det inte är svordomar i form av påhopp på andra spelare. Vill man någon enstaka gång svära, så varsågod, så länge det inte är riktat mot någon enskild person eller urartar till långa haranger av svordomar. Det är också viss gradskillnad mellan svordomar och svordomar...
 
Plaskvåt - Ej medlem längre2005-11-04 12:21
Antal inlägg: 16

Övervakarna är människor de också, fastän det kan vara svårt att tro...
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 12:25
Antal inlägg: 139

Mmm håller med! Jag brukar få spel ibland när spelet laggar, kanske skriver "fan" i main, då får man alla kinkiga kjoltyg emot sig och skriver att man får varning och sånt. Löjligt!
 
_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-11-04 12:29
Antal inlägg: 139

Sen har jag haft några vilda diskussioner ibland med folk, dock inga personangrepp, och de va väldigt vettiga saker vi diskuterade, men då fick man tillsägelse av några bittra kjoltyg återigen. Medans andra dagar kan man se kilometer långa textremsor med skitsnack av folk, skitsnack som man inte ens begriper, men de låter dom tillåtas. Baah.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?