Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-29 00:28 | |
![]() | Hur rullar man långt? Sitter och kollar rull-toppen, och visst är jag usel i matte och logik, men ändå inte idiot. Trots det förstår jag inte hur man lyckas rulla camouflagebyxor eller manchesterjeans. Kan någon förklara! Vad stod där innan? | |
| ChePlingo - Ej medlem längre | 2007-03-29 01:32 | |
![]() | LAG BYXOR CAMOUF E MAN JEANS CHESTER | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-03-29 02:45 | |
![]() | tack | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-29 23:25 | |
![]() | Nä, riktigt så var det inte. Grundprincipen är att det fanns bokstäver ute redan då de sista 7 i ordet lades. Ett ord på 15 bokstäver hade alltså 8 befintliga ute på spelplanen. | |
| blue_moon | 2007-03-29 23:30 | |
![]() | Är det inte just det som ChePlingo visar i sitt exempel? | |
| levakdörB | 2007-03-30 00:04 | |
![]() | Ja, Bamsefar menar att brickorna på brädet ska ligga så att man kan poängmaximera sitt drag. Så man lägger de tre röda o de två 2ggr Bokstav. Trippel-trippel = bokstavs poängen*9 Trippel-trippel-trippel= bokstavs poängen*27 Jag kan inte det här, men poängmaximeringen förstår jag. Man kämpar inte för att lägga ett ord där där bokstavspoängen multipliceras med 9. När man kan planera det så att man får ut att bokstavspoängen multipliceras med 27. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-30 02:52 | |
![]() | Iofs, nu när jag läst min beskrivning så förstår jag vad ChePlingo menade. Tur att jag redde ut det för mig iaf. :) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-03-30 02:59 | |
![]() | Jag menade faktiskt inte något om poängmaximering alls, utan bara hur man rullar ord med tvåsiffrig längd. Poängmaximeringen har olika gränser på de tre brädena. I teorin kan Slumpad ha sju röda rutor i rad där man rullar. Det betyder en ordpoäng gånger 2187 (tre upphöjt till sju). Det är minst 13 poäng i ett 15-bokstävers ord. Om man har den sanslösa turen att få ett sånt bräde kan man rulla en ordpoäng från 28431 (+50) och uppåt. Det slår det nuvarande rekordet med god marginal. | |